
Unul dintre cele mai dure aspecte ale scandalului privind sistemul de pornire al automobilelor GM este numarul de decese cauzate pe masinile care nu au fost rechemate la timp in service.
GM are o pozitie ferma si spune ca sunt doar 13 victime, 13 decese pentru care va plati scump. Celalalte parti implicate, avocati si specialisti in siguranta, spun ca numarul este mult mai mare.
Cand tot scandalul a iesit la suprafata, mai multe voci estimau ca ar fi vorba de 300 de persoane care au murit din cauza defectiunilor masinilor GM. Problema este cu atat mai dura, cu cat s-a demonstrat ca oficialii GM stiau de defectiune si au ales sa o tina ascunsa, pentru o economie de 1 dolar per masina.
In aceasta chestiune, un cuvant care va atarna greu il va avea National Highway Traffic Safety Administration, autoritatea suprema din transporturile americane. David Friedman, directorul agentiei: „Credem ca e foarte probabil sa fie mai multe victime. GM stia de aceasta defectiune si nu a reactionat. Nu i-a protejat de cetatenii americani pana anul acesta. Familiile victimelor si prietenii lor merita sa primeasca raspunsuri oneste”.
Daca Friedman nu a dorit sa ofere o estimare, Clarence Ditlow, avocat privind probleme de siguranta, nu s-a sfiit sa spuna ca GM este vionovat de cel putin 100 de decese.