Special

SEMA 2016: Cele mai tari maşini

De 5 noiembrie 2016No Comments
; ; ; ; ; ; ; ; ;

sema-overviewCa în fiecare an, SEMA Show oferă un spectacol unic celor care-i trec pragul şi un subiect interesant pentru fanii automobilului de pretutindeni. Aşadar, toate maşinile expuse aici sunt deosebite şi au o poveste interesantă, făcând aproape imposibilă alegerea câtorva ca favorite. O să încercăm totuşi să le scoatem în relief pe cele mai convenţionale, sau cele care au creat discuţii controversate.

Stilul americanilor de a „customiza” maşinile este fără pereche, iar creaţiile marilor „case” de peste ocean s-au înfruntat la cel mai important eveniment de acest gen din SUA, Specialty Equipment Market Association sau SEMA Show.

Chevy Chevelle Slammer

chevy-chevelle-slammer-conceptVom începe, normal, cu un musclecar autentic, al cărui aspect exterior te poate duce în eroare. Acest Chevelle din 1969 pare că nu vrea să intervină prea mult peste atmosfera acelor timpuri, însă „calmul” aparent se păstrează atâta timp cât maşina stă pe loc, pentru că sub capotă se află un motor V8 cu injecţie directă provenit direct de la Corvette LT1, ce este capabil a producă 535 CP, cu ajutorul unor modificări desigur.

Chevy Camaro Turbo AutoX Concept

chevy-camaro-autox-conceptPe lângă modelul anterior, acest Camaro pare că a aterizat la SEMA Show 2016 direct din viitor. Mărturie stau nu numai elementele kit-ului de caroserie, dar şi propulsorul de sub capotă. La numai doi litri, ajutat de un turbocompresor ce-i drept, e clar că posesorul unui astfel de model ori nu ştie ce este un V8, ori acestea se mai găsesc doar la muzeu.

Ford Mustang

ford-at-2016-semaFord continuă să fie cel mai „prezent” constructor de la SEMA, iar Mustang a fost ales, iar „Hottest Coupe”. După ce arunci o privire mai atentă la imaginea de mai sus o să-ţi dai repede seama că nici nu a fost foarte greu, aspectul de „băiat rău şi cu muşchi” al modelului de serie fiind eclipsat total de acest „Hulk” al musclecar-urilor.

Chevy Colorado ZH2

chevrolet-colorado-zh2-hydrogen-pickupColorado ZH2 este alt model ce pare că a călătorit înapoi în timp, iar pentru cei pasionaţi de vehicule militare este începutul unei noi „poveşti de dragoste”. Deşi aspectul de concept ne derutează puţin şi avem impresia că toate echipamentele sunt de decor, Colorado ZH2 este 100% funcţional. De fapt SEMA este doar o mică prore înaintea începerii testelor pentru armata americană.

Jeep CJ66 Concept

jeep-cj66-conceptUn alt client permanent al ediţiilor SEMA precedente este şi Jeep, iar anul acesta atenţia ne-a fost atrasă de CJ66, prin care Mopar expune cele mai bune părţi ale ultimelor trei versiuni CJ, păstrând în acelaşi timp şi un aspect discret, cel puţin pe lângă alte modele expus la SEMA.

Gumout Toyota GT4586

ferrari-powered-toyota-4586Chiar dacă SEMA se vrea un eveniment dedicat constructorilor americani, nu puteau lipsi de aici modelele europene sau japoneze. De departe, cel mai interesat „outsider” este acest japonez mic, ce a primit o schimbare de sex. Nu cu unul opus însă, ci cu unul mult mai mare. De la doi litri, cât are de serie motorul de pe Toyota GT86, am ajuns la un V8 de 4,5 litri, pe care scrie cât se poate de clar Ferrari. Montat cu greu în faţă, noul motor ţine loc şi de capotă, iar cei 470 CP şi vor face senzaţie pe circuitele de drift.

Mazda MX-5 Speedster Evolution

mazda-2016-sema-concept-teaserJaponezii de la Mazda şi-au făcut parcă un obicei în a a duce modele ultrausoare la petrecerea „greilor”. Anul acesta avem un MX-5 ce a rămas nu numai fără parbriz, dar şi fără un număr destul de mare de kg, cântărind acum cu puţin peste 900 kg. În acest fel, cel aflat la volan va avea senzaţia că se află intr-un cart, mai ales că are nevoie de cască pentru a putea conduce.

Toyota Land Speed Cruiser

toyota_land_speed_cruiser_1Special am lăsat la urmă acest model, pentru că este dovada „vie” a încăpăţânării umane şi face parte din categoria acelor maşini atât de inutile, încât ne fascinează. Land Cruiser nu mai este de mult doar un model oarecare, este un cult. Ca orice cult însă, are şi câţiva adepţi care văd lucrurile puţin altfel. În cazul de faţă. „adepţii” cred că „zeul” lor este cel mai rapid SUV de pe planetă şi au construit unul ca să ne convingă. De ce? Pentru că se poate. Cu ajutorul a două turbocompresoare Garette şi fără a lăsa nici o componentă a trenului de rulare nemodificată, a fost obţinută suficientă putere pentru a permite acestui SUV cu aspect de cutie să se deplaseze cu peste 350 km/h (nu, nu am scris greşit!).

Share

Leave a Reply

11 + 16 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373