
Istoria Skoda incepe in 1895, cand Vaclav Laurin (un mecanic pasionat de ciclism) si Vaclav Klement (un librar) au inceput sa deseneze si sa produca biciclete sub numele Laurin & Klement. Au avut succes si patru ani mai tarziu au adaugat si un motor bicicletelor, ajungand la o productie de 4.000 de exemplare. Fenomenul auto incepea treptat sa fie din ce in ce mai efervescent, asa ca la inceputul anilor 1900, cei doi asociati au produs primul vehicul, denumit Voiturette A, care a fost primit excelent de piata. Primul razboi mondial va transforma compania intr-una polivalenta, adaptata nevoilor armatei. Astfel, in acea perioada au fost produse automobile, camioane, autobuze, motoare de avion si masini agricole.
In 1925 compania a fuzionat cu firma de inginerie Skoda, din Plezen. Tot de atunci sageata cu aripi a aparut pe logo-ul tuturor modelelor din Mlada Boleslav. Primul automobil produs dupa fuziune a fost Laurin & Klement / Skoda 110, disponibila in multe versiuni de caroserie, inclusiv cu soft si hard top.
Criza economica din anii ’30 nu a afectat compania datorita unui model care s-a vandut exceptional: Skoda 420 Popular. Cu o masa proprie de 650 kg si o viteza maxima de 80 km/h, aceasta avea un pret imbatabil, fiind un adevarat model popular. A fost declinata chiar si in utilitara ori ambulanta. De asemenea, patru Popular preparate de fabrica au facut un raid pana in India, iar versiunea roadster a concurat cu mult curaj la editia din 1936 a raliului Monte Carlo.
Dupa cel de-al doilea razboi mondia, Skoda a devenit companie de stat, iar modelele emblematice al acelei perioade au fost Tudor si 1200. In 1959, Skoda 440 si-a schimbat numele in Octavia, fiind al optulea model produs dupa terminarea razboiului. Un an mai tarziu, la Expozitia de la Brno era aratata si Octavia break. In 1964, Octavia a fost inlocuita cu Skoda 1000 MB, primul model cu adevarat produs in masa. Avea un motor de 1 litru montat in spate, cadenta de productie ajungand la 150 de unitati pe zi. Urmatorul model important a fost Favorit, in 1987.
In decembrie 1990, dupa evenimentele din intreaga Europa de Est, Skoda devine parte a Grupului Volkswagen si incepe o perioada infloritoare. Anul acesta marcheaza o noua era pentru Skoda, o data cu lansarea SUV-ului electric Enyaq, primul model al marcii bazat pe platforma electrica modulara MEB. Pana in 2022, Skoda planuieste sa lanseze 30 de noi modele, dintre care mai mult de zece vor fi electrificate.