Skoda isi extinde bine-cunoscuta gama RS cu un nou model electric. Este vorba despre noul SUV Enyaq RS iV, fratele cu iz conventional al razvratitului Enyaq Coupe RS iV, primul SUV coupe din istoria producatorului ceh. Noul Enyaq RS iV preia de la omologul sau cu plafon plonjat (si de la alte modele ale grupului VaG construite pe platforma MEB, cum ar fi VW iD4 GTX) arhicunoscutul sistem de propulsie cu doua motoare electrice si tractiune integrala, capabil sa dezvolte 300 CP si 460 Nm.
Multumita acestei infuzii de putere, Skoda Enyaq RS iV poate accelera pana la 100 km/h in 6,5 secunde (6,2 secunde in cazul omologului VW iD4 GTX), avand o viteza maxima, limitata electronic, de 180 km/h (cu 20 km/h peste limitarea Enyaq-urilor non-RS). Ostilitatile de ordin energetic revin in sarcina unei baterii de 82 kWh (77 kWh capacitate utila) capabila sa accepte pana la 135 kW la statiile in curent continuu (DC) sau 11 kW daca se opteaza pentru statiile lente cu output in curent alternativ (AC).
La fel ca Enyaq Coupe RS, si noul Enyaq RS vine cu suspensie sport in standard, care coboara garda la sol cu 15 mm in partea din fata si 10 mm in zona posterioara, pentru un plus de stabilitate pe drumurile serpuite.
Reducerea garzii la sol contribuie la mentinerea in limite acceptabile a coeficientului aerodinamic, ce ramane ancorat la borna de 0,265, depasind iata valoarea de 0,257 a modelelor Enyaq non-RS, cat si coeficientul aerodinamic uimitor de doar 0,248 al fratelui de platforma Enyaq Coupe RS. Chiar daca nu exceleaza neaparat la capitolul eficienta aerodinamica, Skoda promite totusi ca noul Enyaq RS iV va atinge o autonomie oficiala de peste 500 km in urma omologarii oficiale WLTP.
Noul Enyaq RS iV se remarca la nivel stilistic prin nuanta de culoare Mamba Green, asternuta peste un bodykit agresiv, cu multe detalii negru lucios, ce se asorteaza cu noile jante de 20 si 21 de inci cu design RS. La interior, pasagerii sunt intampinati de o plansa de bord cu ambianta extrem de sportiva, cu insertii ce imita fibra din carbon si cusaturi contrastante, prezente atat pe plansa de bord, cat si pe scaunele sport RS.