
Salonul Auto de la Geneva a fost anulat din cauza coronavirsului, insa show-ul continua. Astazi, numerosi producatori si-au prezentat (majoritatea online) premierele mondiale. La „standul” Skoda, capul de afis il tine noua Octavia RS.
Text: Teodor Stefan
Debutul noului RS vine la 19 ani dupa ce Skoda introducea prima generatie RS (vRS), propulsata atunci de un 1,8 litri turbo ce dezvolta 180 CP si 235 Nm. Noul model are sub capota un 1,4 litri TSI cu 4 cilindri ajutat de un motor electric de 85 kW, puterea totala fiind 245 CP si 400 Nm.
In modul Sport, noua Octavia RS atinge prima 100 km/h in 7,3 secunde, viteza maxima fiind de 225 km/h. Puterea ajunge la rotile fata gratie unei transmisii DSG cu 6 rapoarte, iar bateria Li-Ion de 13 kWh ofera o autonomie pur electrica de pana la 60 km (ciclu WLTP). O reincarcare completa a bateriei dureaza 6 ore la o priza obisnuita, insa timpul scade la 3,5 ore daca se foloseste un Wallbox.
Vizual, Octavia RS iV iese in evidenta prin jante negre de 18 inci (optional: 19 inci), dar si etrierele RS rosii. Asa cum era de asteptat, grila frontala, fantele pentru aerisire, difuzorul si ramele geamurilor sunt negre. In timp ce eleronul este negru la Sedan, Combi-ul are un eleron care respecta culoarea caroseriei.
Si la interior predomina negrul. Aici remarcam volanul sport cu 3 brate si padele, scaunele fata sport (optional pot fi comandate scaune Ergo cu Alcantara), cusaturi contrastante si pedalier din aluminiu. De asemenea, regasim Alcantara si pe bord si portiere. Livrarile Skoda Octavia RS iV vor incepe la mijlocul anului, variantele 2.0 TSI si 2.0 TDI urmand sa fie disponibile la scurt timp dupa.