Seria 6 Gran Coupe se afirma drept unul dintre acele modele memorabile in care BMW a inglobat toate ingredientele cu care poti cumpara perceptia acestui nou tip de client. Exista anumite modele emblematice lansate in istoria automobilului a caror prezenta genereaza si astazi discutii indelungate. Exista si acea gama de clienti ai acestor modele pentru care perceptia reprezinta elementul definitoriu in alegerea automobilului.
Si mai exista si acei constructori care imbunatatesc valorile modelului cu fiecare generatie lansata, oferind de fiecare data un zambet admirativ acelor indrazneti care inteleg ca evolutia lor se traduce si prin evolutia modelului ce urmeaza a fi achizitionat. Coupe-urile cu 4 usi reprezinta noua normalitate de consum in materie de automobile premium, cu personalitate, destinate clientilor care fac trecerea de la un coupe conventional sau de la o limuzina de clasa mare, la un model ce contine toate atributele celor doua clase.
Noul Gran Coupe vine cu un plus practic fata de Seria 6 dat de cele doua usi suplimentare, si cu un plus de dinamica si imagine fata de Seria 7. Profilul clientului de 6 Gran Coupe imprumuta din caracteristicile clientilor celor doua modele din care s-a nascut masina, insa puncteaza la capitolul imagine si atitudine.
Propulsor
Modelul 640d testat era echipat cu un propulsor diesel de 3.0 litri, biturbo, ce dezvolta 313 CP si un cuplu de 670 Nm, disponibili de la 1500 rpm. Motorul diesel de 3000 cmc a facut practic istorie in ultimii ani in gama BMW, cuplarea celei de-a doua turbine venind sa ofere pe langa plusul de putere semnificativ, un plus de rafinament.
Cutia de viteze ZF in 8 rapoarte valorifica si mai mult performantele propulsorului, posibilitatea selectarii mai multor moduri de rulare oferind atat avantajele unui consum remarcabil, cat si placerea unei rulari in forta, cu retrogradari rapide. Flexibilitatea comportamentului ansamblului moto-propulsor a reprezentat o prioritate pentru inginerii BMW, modelul fiind o mixtura intre cele mai importante atribute ale modelelor Seria 6 si Seria 7. Autonomia obtinuta cu un plin de carburant atinge 900 km, consumul obtinut in cele trei zile fiind de 10,6 litri/100 km in regim de test, urban si extraurban.
Dinamica
Sunt valori remarcabile pentru un model complet. De ce? Pentru ca pe langa eleganta rularii cu 4 persoane in conditii de confort maxim, modelul puncteaza si la senzatiile oferite la accelerarea pana la 100 km/h in doar 5,4 secunde. Tractiunea spate potenteaza dinamica modelului, disponibil optional si cu tractiune integrala.
De la Confort + la Sport +, toate cele 4 moduri de rulare iti releva o alta fata a masinii, pe care o poti experimenta printr-o simpla apasare de buton. O dinamica exemplara pentru un model de 5 metri si aproape doua tone, comportament testat atat pe drumuri de munte virajate, cat si la accelerarile si franarile in forta de pe autostrada. Ruliul nu este resimtit seminificativ, modelul avand o tinuta de drum decenta in orice mod de operarea al suspensiei.
Interior
Modelul testat era prevazut cu echiparea Individual, programul de personalizare BMW fiind poate unul dintre cele mai avansate oferite de un producator auto. E practic o chestiune de stil si rafinament sa decizi sa platesti in plus pentru a-ti configura un asemenea model in combinatia de culori pe care o doresti. Seria 6 Gran Coupe pare a fi exact genul de masina care te defineste, care vorbeste clar despre tine, si iti poarta amprenta peste ani. E genul de model pe care iti vine sa il tii minim 6 ani si sa il conduci cu place chiar si peste inca 10. Seria 6 nu se demodeaza niciodata si e unul dintre acele modele ce va marca istoria printr-un numar seminficativ de fani.
Sistemul audio Bang&Oluffsen, disponibil optional, merita clar investitia, ambianta data de pielea in 2 culori, scaunele ventilate si insertiile de lemn sau ceramica fiind completata ideal de acordurile muzicale perfecte in orice moment. Si nu, nu e un moft, e un ‘must’ pentru un asemenea model. Afisajul se face prin intermediul unui display HD de 10 inci. Head-Up Display-ul sau soft-close-ul sunt alte doua optiuni ce trebuie bifate pe lista de dotari, in ciuda costurilor in plus. Pur si simplu sunt acele detalii care fac diferenta. Se poate cu siguranta si fara ele, insa de ce nu, pentru o masina al carui pret depaseste 100.000 de euro?
Locurile din spate sunt un compromis intre accesul problematic dintr-un coupe si confortul unor scaune individuale de limuzina. Au o forma perfectibila si pot deveni aparent incomode la drumuri lungi. Farurile cu LED pentru toate fazele sunt deja o noua realitate in categoria premium, lupta cu Audi A7, Mercedes-Benz CLS sau Porsche Panamera necesitand o serie de mici detalii stilistice ce trebuie neaparat incluse.
Preturi
Rivalitatea se manifesta bineinteles si la capitolul pret, pretul de pornire de pentru 640d Gran Coupe fiind de 85.932 euro. Insa in echiparea testata, cu pachet Individual si o multitudine de optiuni, modelul ajunge la aproximativ 125.000 euro. E un model cu un grad de depreciere semnificativ, insa revenind la profilul clientului de 6 Gran Coupe, pierderea nu e neaparat o problema la ce plus de perceptive ofera acest model.
Concluzie
Seria 6 Gran Coupe spune practic povestea clientului. E un model absolut memorabil, cu o imagine smart-casual puternica si bine individualizata, achizitionat pentru definire si prestigiu. 6 Grand Coupe a fost creat pentru castigarea perceptiei. O lupta pe care vrei sa o pierzi, client fiind, in fata unui asemenea model. Si nu vei regreta.
Mihai Ivascu
mihai@voom.ro