Teste

Spatiu vital – Test cu Mercedes Vito 113 CDI

De 8 iulie 2011No Comments

Dragi prieteni, astazi am pregatit un test cu o masina care se vede mai rar prin reviste, pe la emisiunile de profil sau pe site-urile auto: Mercedes Vito. O fi ea una mare, destinata transportului de persoane sau de marfa, dar pana la urma se adreseaza tuturor soferilor, avand in vedere ca se poate conduce cu categoria B. In plus, am fost foarte curios sa vedem cat este de confortabila si practica, dar si cat poate fi de atragatoare din punct de vedere dinamic.Subiectul testului a fost un Mercedes Vito 113 CDI, o versiune cu 8 locuri, echipata cu un motor

turbodiesel de 2,2 litri si 136 CP, care a oferit un consum mediu de 8,2 l/100 km, majoritatea distantei parcurse fiind cu masina incarcata. Primul instinct spunea ca motorul nu este prea puternic, daca iei in calcul cati oameni si cate bagaje pot intra in masina. Ca sa ne lamurim, chiar am incarcat-o la maxim in ceea ce priveste portbagajul si la trei sferturi din capacitatea locurilor pe scaune. Am descoperit ca propulsorul nu ofera o accelerare foarte rapida, insa are un cuplu mare, de 310 Nm, pe o planja de turatii cuprinsa intre 1.400 si 2.600 rpm, ceea ce, atunci cand sarcina automobilului este mare, este de un real ajutor. La viteze mai mari, forma aerodinamica a partii frontale aduce o contributie majora la reducerea zgomoturilor exterioare, in interiorul lui Vito atmosfera ramanand silentioasa si confortabila. La acest capitol se simte ca masina face parte din gama unui constructor premium.

Dar trecand peste izolarea fonica, haideti sa vorbim putin de manevrabilitate. Fireste ca pentru o persoana obisnuita sa conduca un autoturism, prima provocare o reprezinta dimensiunile masinii. Insa in scurt timp descoperi ca totul este mult mai usor decat pare. Pozitia de condus a soferului este reusita, iar acest atribut este unul esential pentru starea de oboseala a celui de la volan, mai ales intr-un asemenea automobil. Reglajele scaunului permit gasirea pozitiei confortabile, astfel incat condusul sa se desfasoare relaxat si placut. In plus, ergonomia postului de condus iti ofera o buna vizibilitate si un control destul de usor al comenzilor. Dupa citeva momente de acomodare cu rapoartele scurte ale cutiei si de renuntare la a tura propulsorul inutil, am constientizat faptul ca sistemul de franare are de facut fata la aproximativ 2.500 kg. Dupa ce am incarcat masina, cred ca greutatea totala s-a apropiat serios de trei tone. Cu toate acestea, franele isi fac treaba. Ma asteptam sa actioneze mai greu, sa se simta ca masina este grea, dar am descoperit ca au fost setate foarte eficient, luandu-se in calcul ca un client de Vito va merge foarte rar cu automobilul gol.

Un vehicul de asemenea dimensiuni trebuie sa fie si usor manevrabil in spatii restranse, iar exemplarul testat dispune de doua elemente esentiale pentru ca acest lucru sa se realizeze cu succes: in primul rand, e vorba de oglinzi masive, care ofera un unghi mare vizibilitate, iar in al doilea rand rotile fata au o cursa mai mare de virare, in comparatie cu cea a unui autoturism, astfel incat diametrul de bracaj a fost pastrat in limite modeste, mai exact la 11,8 metri. In traducere libera, asta inseamna ca un Vito poate fi intors dintr-o bucata in acelasi spatiu in care poti face asta si cu un autoturism.

In interior, 8 oameni se pot simti confortabil chiar si in calatorii lungi. Scaunele cu spatarul inalt garanteaza posibilitatea unei pozitii relaxante, insa randul doi si trei nu dispun de prea multe reglaje de pozitie. Cel mai confortabil se vor simti soferul si pasagerul de langa el, care isi pot regla scaunele pe inaltime, inclinatie a spatarului sau il pot culisa inainte si inapoi pe o distanta generoasa.

 

In concluzie, Vito a fost o surpriza placuta pentru toti cei care l-au condus. Pe piata din Romania el are multi rivali, cum ar fi Volkswagen Transporter, Ford Transit, Renault Trafic sau Peugeot Expert. Avantajul fata de acestea este ca apartine unui producator premium, dar si pretul este pe masura, masina testata costind 28.892 de euro cu tot cu TVA.

Share

Leave a Reply

thirteen + one =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373