Teste

Spatiul, ultima frontiera – Test Dacia Logan MCV

De 19 decembrie 2013No Comments
; ; ; ; ;

Oricât de break ar fi vrut să fie Logan MCV, ultimul break pursânge de la Dacia a fost bătrânul 1300, bun la toate pe vremuri.  Dacia a trecut peste primul Logan MCV, o combinaţie de break cu minivan, şi pe fondul unei game mult mai generoase a dat naştere unui break adevărat. Numele de MCV a fost păstrat, dar combinaţia de 5 locuri, portbagaj gigant şi hayon clasic reprezintă noutăţi.

Noul Logan MCV păstrează ADN-ul stilistic al modelului de bază din care se desprinde – Logan – şi propune un design spate total nou pentru gama producătorului roman deţinut de Renault. O maşină care încearcă, sub un aşternut modern, să revină la valorile vechiului break, bun la toate. Tot pentru transportat, cărat şi deplasat se adresează şi mai cultivatului public european în materie de breakuri. Are atu-ul extrem de important al spaţiului, prima frontiera când vine vorba despre vehiculele Dacia. 

Motor

Dacă ne luăm după numărul de cai putere, vom observa aspectul pur utilitar pe care Dacia l-a căutat în cazul noii versiuni break. Ambele motorizări  superioare disponibile – 1.5 dCi şi 0.9 litri turbo – oferă modesta cifră de 90 de cai putere.

Gândită ca o maşină practică, Logan MCV nu putea ocoli noul şi lăudatul propulsor TCe. Motorul turbo răspunde perfect epocii tehnologice în care aflăm şi pune la colţ prejudecăţile legate de mărimea cilindreei. Nu exista îndoieli în ceea ce priveşte capacitatea de a propulsa decent voluminosul vehicul. În plus, pedala de acceleraţie va răspunde necesitaţilor fiecărui tip de şofer liniştit şi va dă oarecare satisfacţii şi celor care doresc zvâc de la maşina lor. Cei 90 de cai putere oferiţi de cilindreea de 0.9 litri sunt disponibili în totalitate la 5.250 rpm iar momentul maxim al propulsorului turbo – 135 NM – este oferit la 2.500 rpm, mult sub ceea ce oferă versiunea diesel. 

Motorul are acea capacitatea unică de a-ţi oferi mai mult la nivel de feeling decât l-ar recomanda reputaţia. Cu alte cuvinte, dacă-l vei tura, vei întâlni o agilitate greu de crezut iniţial. Propulsorul se mulează pe transmisia cu 5 trepte, chiar dacă la viteze mai mari de 120 km/h ar părea necesară o a şasea treaptă. Timoneria cutiei nu este una excelenta iar schimbătorul are tendinţa de a agăţa, o problemă mai veche a grupului Renault. 

La nivel de consum, Dacia susţine că media urbana înregistrată la 100 km este de 6,4 litri. În realitatea traficului bucureştean, media înregistrată de noi a ajuns la 7,7 litri la 100 km, în condiţiile în care n-am menajat absolut deloc acceleraţia. La drum lung, cei 4,4 litri consum la 100 km nu sunt foarte uşor realizabili, însă o medie de 5,5 litri la 100 km pare satisfăcătoare oricum. De această dată, am abordat un stil de condus liniştit. 

Dinamica & Comportament 

La capitolul performante, Dacia se limitează să publice doar viteza maximă. În cazul lui Logan MCV 0.9 aceasta este de 169 km/h. Este o cifră mai mult decât decentă dacă luăm în calcul poziţia specială pe care producătorul roman o are pe piaţa auto. În ceea ce priveşte timpul de acceleraţie de la 0 la 100 km/h,  vă putem spune, neoficial, ca acesta se situează undeva în jurul cifrei de 12 secunde. Vehiculul nu este foarte rapid din acest punct de vedere, dar nici nu a fost gândit pentru un asemenea lucru.  Nu te poţi aştepta de la o maşină de familie să genereze un comportament diferit de ceea ce se înscrie sub canoanele confortului.

Suspensia moale pare a fi excelentă pentru drumurile neaoşe de la noi, însă îşi face simţită lipsa de fermitate în virajele mai complicate.  Logan MCV este destul de neîndemânatic când drumul se deschide într-un viraj, ruliul resimţindu-se puternic. Şoferii care nu prestează şi nu simt nevoia de un condus sportiv, nu vor avea nimic de reproşat.  Deşi manevrabilitatea nu este deloc punctul forte, maşina îşi mai spala din păcate când vine vorba de depăşiri, graţie turbinei din dotare. Direcţia este extrem de greoaie în oraş, însă se mulează mai bine pe cerinţele unui drum lung. Sunt plusuri şi minusuri, absolut normale pentru o maşină comercializată la acest nivel de preţ.

Design 

Filosofia de design a noului Logan şi-a găsit locul (cum altfel?) şi pe noul MCV. Asta dacă ne uităm la partea frontală unde noua grilă Dacia şi blocurile optice nu diferă cu nimic în cazul breakului. Dacia Logan MCV aduce în faţa publicului un design lateral diferit, un profil care scoate în evidenţă silueta de break.

Fanii acestui tip de versiuni s-ar putea bucura de înfăţişarea modelului construit la Mioveni, însă la plusul de design contribuie doar dotările care presupun bare de amarare sau bandouri, în rest silueta este destul de fadă. Spatele maşinii nu are nicio legătură cu simţul estetic, stopurile de lumini prea mari, hayonul adus până la maximul posibil în jos – pentru a oferi o gură de încărcare cât mai mare – şi buza proeminenta a barei spate sunt destule argumente în acest sens.  În altă ordine de idei, Dacia a mizat totul pe cartea utilitarului. 

Interior 

Nu există nicio diferenţă între interiorul noului Logan şi cel al noului Logan MCV. Te vei întâlni cu aceeaşi planşă de bord, prevăzute cu inserţii de crom,  consola centrală în fruntea căreia domina sistemul Media NAV şi instrumentarul clasic de la Dacia. Nivelul calitativ a crescut odată cu nouă generaţie a Loganului, atât în ceea ce priveşte materialele utilizate cât şi execuţia finisajelor. Se dovedeşte în continuare neinspirată alegerea de a păstra comenzile pentru geamurile electrice față pe consolă şi pentru spate, între scaune.  Nivelul confortului este asigurat în primul rând de spaţiu.

Cu ajutorul unui ampatament de 2.600 mm, Dacia MCV oferă suficient spaţiu pe bancheta spate pentru pasagerii adulţi. Cel mai important aspect la un break este portbagajul, unul absolut imens pentru Logan MCV. Dacă cifra de 573 litri nu vă spune nimic, faptul că un adult se poate întinde lejer pe verticală în maşina românească excelentă pentru cărat,  vorbeşte de la sine. Dacia a renunţat la deschiderea laterală a vechiului MCV şi a implementat un hayon cu deschidere pe verticală. Din păcate, nici versiunea de top – Laureate – nu oferă o deschidere a hayonului dintr-un buton amplasat pe bord, mergând în continuare pe sistemul clasic.

Concluzie

Nu există nicio îndoială în ceea ce priveşte saltul calitativ pe care noul Logan l-a făcut. Cel mai bine se poate observa acest lucru comparând nouă generaţie MCV cu precedenta. Dacia a reuşit să intre în rândul lumii cu un break pursânge care nu se poate lăuda cu un design excepţional, dar care mizează totul pe utilitar.

Confortabilă, extrem de spaţioasă agilă în versiunea de motorizare 0.9 turbo TCe, noua Dacia Logan MCV este încă o dată maşina potrivită la locul potrivit şi se anunţa un bestseller al segmentului său pentru preţurile pe care le propune. Totul începe de la 7.790 euro cu TVA pentru varianta de bază, cu motor 1.2 litri pe benzină. Versiunea testată de noi, cu motor 0.9 TCe şi 90 de CP şi echipare Laureate, are un preţ de catalog de 10.900 euro cu TVA. {gallery}Logan MCV{/gallery} 

Share

Leave a Reply

20 − fifteen =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373