
Acest veteran al masinilor de oras a juns la o varsta respectabila daca am tine cont de toate generatiile, insa varsta nu se vede in cazul de fata. Ce se vede este o masina de oras, mica si simpatica, la care te gandesti ca la o jucarie.
Opel Corsa are multa experienta in traficul urban, primul model cu acest nume fiind lansat in 1982, insa acest articol nu este despre istorie, ci despre cum treaba devine mai usoara atunci cand este facuta cu placere.
„Treaba”, in cazul nostru, este deplasarea cu masina prin oras, o corvoada in aproape orice zi si aproape la orice ora. In Corsa lucrurile nu mai sut insa atat de „negre” pentru ca Opel a gasit o cale prin care iti doresti sa fii la volan, iar „forta” traficului nu te mai poate atinge.
Design si Confort
Nu. Nu este vorba de magie si nici nu trebuie sa rostesti o incantatie ca sa porneasca motorul, pur si simplu este vorba de o ambianta placuta, care este puternic accentuata de culoarea rosie a caroseriei.
Pentru o lume gri metalizat cu puncte albe, rosul da dovada de curaj si imaginatie, chiar si atunci cand este vorba de vreun supercar. Exact asa ne-am sintit si noi in trafic, cand toata lumea se uita spre Corsa noastra rosie.
Dar culoarea este doar unul dintre elementele care ne-au facut placuta viata la bord, designul elegant al habitaclului este altul. Opel incearca sa ne ofere interioare cu tendinte premium si chiar daca finisajele si materialele folosite nu se ridica mereu la nivelul asteptat, putem spune ca ambianta la bord este una placuta, unde patru persoane au spatiu suficient la dispozitie chiar si pentru calatoriile mai lungi.
Motor si Cutie de Viteze
Ei bine, masina se comporta exemplar in trafic si este vioaie, chair daca sub capota nu se afla un motor turbo-diesel. Propulsorul de un litru in trei cilindri foloseste drept combustibil benzina, iar turbocompresorul din dotare „stoarce” pana la 90 CP si un cuplu maxim de 170 Nm, ce este disponibil intre 1800 rpm si 4500 rpm.
Asadar caii putere sunt destui, iar reprizele nu dureazaa o vesnicie pentru ca exista destul cuplu de pe la 2000 rpm. In cifre asta insemna o viteza maxima de 195 km/h si un demaraj pana la 100 km/h care dureaza 10,3 secunde. In acest caz, mai este nevoie de un diesel pentru deplasarea prin oras? Noi zicem ca nu, iar la argumentele pro mai adaugam si zgomotul mai redus in habitaclu, precum si diminuarea vibratiilor.
Sungura rubrica unde un diesel va trumfa este consumul de combustibil, dar Opel a luat in calcul si acest lucru si a dotat motorul turbo de un litru cu un sistem start/stop care limiteaza consumul in oras la doar 6,1 l/100 km, daca e sa ne luam dupa datele oficiale si in jur de 7-8 l/100 km daca ne incredem in computerul de bord.
Pentru aceasta motorizare constructorul german a ales o cutie de viteze manuala cu sase trepte, asadar Corsa 1.0 turbo se descurca foarte bine si pe autostrada, fara ca motorul sa urce prea mult in ture atunci cand vrei sa „tii pasul” cu restul lumii.
Dinamica si Performante
Cei 90 CP sunt suficienti pentru traficul din oras, insa motoru de un litru va trebui fortat in afara acestuia, mai ales daca la bord se afla mai mult de doua persoane. Directia asistata electric este setata sa ajute mai mult in timpul manevrelor de parcare, asadar este destul de necomunicativa si va trebui sa ghicesti ce se intampla cu puntea fata daca vrei sa conduci sportiv. Suspensia destul de dura tine masina pe drum fara probleme dar nu vei avea nici o stisfactie fortand aderenta anvelopelor deoarece nu vei primi nici un fel de informatie din partea masinii.
Opel Corsa se simte cel mai bine in oras, unde directia usoara si rapida va ajuta la „strecurat”, iar ambianta placuta si antifonarea buna sunt de folos cand esti blocat in trafic.Nimic nu e perfect, asa cum am mai spus Corsa are cateva probleme de rezolvat la cabitolul finisari si am putea adauga si vizibilitatea redusa in spate din cauza montantilor C „generosi”.
Concluzie:
Opel Corsa 1.0 Turbo reprezinta o ofereta interesanta pentru un automobil de oras prin prisma designului elegant si a motorizarii eficiente, insa cu cateva carente la capitolul finisari.
Pretul de baza pentru Corsa este de 11.150 de euro, insa motorul turbo de un litru va scoate din buzunarul clientului inca 2.000 de euro, iar lista dotarilor optionale ofera la randul ei cateva tentatii. Oferta din acest segment ar putea descuraja orice constructor de automobile, insa Corsa si-a rezervat un procent semnificativ, obtinut cu preturi competitive si un design mai elegant decat ce ofera majoritatea modelelor concurente.