Citroen a condus un studiu care a analizat comportamentul europenilor in masini precum si durata de timp pe care locuitorii Batranului Continent o petrec in automobile.
S-a descoperit astfel ca europenii petrec in medie 4 ani si o luna din viata lor in interiorul masinii. Denumit „Our lives in cars”, studiul Citroen a fost realizat in colaborare cu agentia CSA Research ca parte a unei campanii TV planuita pentru a fi inceputa la jumatatea lunii octombrie.
Cercetarea sociologica a cautat sa exploreze ceea ce fac oamenii in masini, cum se simt, cum traiesc in automobile. Aproximativ 500 de subiecti de la 15 ani in sus au fost monitorizati in Germania, Spania, Franta, Italia, Polonia, Portugalia si Marea Britanie.
Din cei patru ani si o luna media timpului petrecut in masina intr-o viata de om, doi ani si jumatate sunt petrecuti ca sofer si un an si noua luni ca pasageri. Fiecare european dintre cei care isi folosesc masina zilnic va comunica prin gesturi cu persoane din afara masinii lor de 10.056 ori.
Tot in medie, Citroen spune ca oamenii canta in masinile lor de 3.197 ori in timpul vietii. Masinile sunt folosite ca o extensie a bailor, coafura, machiajul sau barbieritul punctand in medie de 1.234 ori intr-o viata de om.
Mult mai interesant, europenii se saruta de 2.432 de ori in medie intr-o viata de om in masina si intretin relatii sexuale cam de 4 ori. Italienii o fac in medie de doua ori mai mult decat francezii si englezii.