Societatea de audit J.D. Power a remis presei rezultatele studiului anual APEAL. Fata de ordinea din fruntea clasamentului de anul trecut, lucrurile nu s-au schimbat mai deloc, Porsche continuand sa fie brandul auto numarul unu in viziunea clientilor.
Marca germana de lux este urmata, la fel ca in 2014, insa la o diferenta mai mica decat anul trecut de Jaguar. Studiul J.D. Power APEAL ofera puncte masinilor si marcilor auto pe o scara de la 1 la 1000. Merita mentionat ca media industriei a crescut fata de anul trecut de la 794 puncte la 798, in timp ce numarul de producatori auto care au luat medie de trecere a crescut, de asemenea, de la 16 la 20.
Porsche si Jaguar continua sa domine clasamentul, insa numarul de puncte a scazut pana la 874 respectiv 855. Dintre marcile auto care nu sunt categorisite la categoria de lux, Mini a obtinut cel mai mare punctaj, cu 825 de unitati, o crestere impresionanta de la 795 inregistrata in 2014.
Mini a depasit castigatorul de anul trecut, Hyundai, plasat in cadrul studiului APEAL pe doi in acest an. Cel mai prost scor a fost inregistrat de Smart, marca a carui punctaj a ajuns la 683 iar Fiat ocupa locul al doilea din coada clasamentului.
In cadrul categoriilor de premii individuale, prevazute de studiul J.D. Power, s-au remarcat Ford, Chevrolet, Porsche care au castigat cate 3 distinctii. VW Golf ramane cea mai apreciata masina compacta de pe piata auto iar Mazda CX-5 a castigat categoria SUV-urilor.