Teste

Sub control – Test Renault Laguna Coupe 4Control

De 8 iulie 2011No Comments

Renault Laguna se anunta a fi un adevarat campion de vanzari in momentul in care cea de a treia generatie se pregatea de lansare. Cel putin asa se credea in Romania, locul unde Laguna II traise o aventura stralucita, iar Renault isi freca mainile in asteptarea noului model.

Succesul deosebit al lui Laguna II  isi avea originea in vanzarile de second-hand, iar venirea crizei economice mondiale le strica petrecerea francezilor. Chiar daca Laguna III a dezamagit in vanzari, nu putem spune ca nu ramanem cu ceva de pe urma modelului de segment D, iar acest ceva poate insemna versiunea speciala Laguna Coupe 4Control.  Speciala nu in sensul de editie limitata, ci prin tot ceea ce ofera ea, de la designul unui coupe cu o masculinitate puternica, pana la motorul potent sau tehnologiile inovatoare.

Voom.ro a testat noul Renault Laguna Coupe 4Control, echipat cu motorul 2.0 dCi si transmisie manuala cu 6 rapoarte.

Motor 2.0 dCi 180 CP

Renault pune la dispozitia clientilor romani o singura varianta de motorizare si o singura optiune in ceea ce priveste cutia de viteze. Sub capota coupe-ului francez zace un propulsor diesel de 2.0 litri si 180 de cai putere, disponibili destul de jos, la 3.750 rpm. Laguna isi onoreaza statutul de coupe prin cuplul maxim impresionant de 400 Nm, realizabil la doar 2.000 rpm. Propulsorul de pe Laguna Coupe a fost gandit sa ofere ceea ce se spera mai mult de la o masina coupe – o tinuta sportiva – tradusa prin reprizele destul de agile pe care modelul le ofera.

Pe langa cuplul impresionant, Laguna Coupe reuseste sa-ti ofere satisfactia unei pedale de acceleratie tineresti, care in momentul actionarii aduce un raspuns prompt si ager al vehiculului. Fara sa rupa norii, vehiculul se remarca de la primul contact prin capacitatea motorului de a-ti aduce toti caii cat mai repede posibil, iar pentru asta este nevoie ca acul turometrului sa depaseasca putin peste 3.000 rpm. Motorul are darul de a oferi un feeling sportiv si prin sunetul lui unic, destul de zgomotos la relanti si din ce in ce mai ascutit odata ce acceleratia dezlantuie simfonia cailor putere. Nu am vorbit deloc despre transmisia manuala cu 6 rapoarte, care merita mentionata in mod expres datorita etajarii foarte bune a cutiei dar si a curselor relativ scurte. Laguna Coupe 4Control incepe sa-si arate coltii in treapta a 3-a si implineste dorintele unui pilotaj agresiv in treapta a 4-a, urmand ca pentru ultimele doua etaje sa se aseze cuminte pentru ceea ce se poate denumi consum.

Renault mentioneaza in cartea tehnica un consum de 7,7 litri pentru mediul urban si de 4,7 litri pentru soselele extraurbane. Cifrele inregistrate de noi arata o realitate diferita, Laguna Coupe arzand in traficul bucurestean nu mai putin de 9,7 litri la 100 km. In cazul in care nota sportiva a modelului este fortata, nivelul de carburant scade si mai rapid din rezervorul de 66 litri. La drum lung, coupe-ul francez se cuminteste, in cazul in care rulati in treapta a 6-a la  viteza de 120 km/h, moment in care afisajul de pe bord nu arata mai mult de 6 litri la 100 km.  

Performante

Renault nu a dorit ca Laguna Coupe sa darame miturile masinilor premium nemtesti si nici nu avea cum daca dorea sa vanda la pretul acesta versiunea coupe. Din acest motiv, francezii s-au multumit cu un sprint 0 -100 km/h de 8,5 secunde. In ceea ce priveste viteza maxima, acul ceasului de bord promite sa se opreasca la 223 km/h.

Nu putem spune ca vorbim despre o masina rapida, in sensul unei masini care ne duce cu gandul la circuit, dar putem afirma cu mana pe inima ca am testat un coupe respectabil in ceea ce priveste tinuta sportiva. Suspensia versiunii coupe a fost orientata usor in directia unui raspuns sportiv, insa semnatura marcii nu a disparut, ajungandu-se astfel la un compromis benefic cu ceea ce numim confort din pozitia soferului. Vorbim despre Renault Laguna Coupe 4Control si subliniem 4Control. Odata cu acest nume suplimentar se nasc o serie de obligatii atat pentru masina francezilor cat si pentru testul nostru. Asadar, sa vorbim despre directia cu 4 roti motrice.

Laguna 4Control

Datorita sasiului Active Drive, disponibil atat pe Laguna berlina cat si Coupe, este obtinuta o traiectorie precisa in timpul virarii cu o actionare minima asupra volanului. Sasiul Active Drive exceleaza de asemenea la capitolul siguranta activa, in conditii de franare dificila  si in timpul manevrelor de evitare la viteze sporite. Sasiul Active Drive cu patru roti directoare face ca Laguna sa fie exceptional de usor de controlat atat in oras cat si pe drumurile virajate.

La viteza de pana 60km/h, rotile din spate vireaza opus celor din fata pana la un unghi de 3,5 grade. Asta aduce doua avantaje, o raza de virare mai mica pentru o manevrare mai usoara si reducerea unghiului de actionare a volanului multumita unui sistem de directie special calibrat si mai direct. Cu cele patru roti directoare ale Sasiului Active Drive Laguna Coupe vireaza intr-un unghi de cu pana la 10% mai mic decat in cazul sistemului cu doua roti directoare: 10,80 metri (similar cu cel al lui Clio) in loc de 12,05m.

Cu rotile din spate virand in directie opusa rotilor din fata masina efectiv iti lasa senzatia de pivotare, ceea ce inseamna unghiuri mai mici de actiune a volanului pentru realizarea unui cerc complet. Toate acestea duc la o agilitate crescuta, manevrabilitate si eficienta in manevrele de evitare. La viteza mare, de peste 60km/h, accentul se pune mai mult pe precizia virarii. Rotile din spate vireaza in aceeasi directie cu rotile fata pentru a imbunatati stabilitatea. Sistemul Active Drive controleaza forta centrifuga care tinde sa impinga vehiculul spre exterior. In acest fel creste siguranta manevrelor de evitare la viteze superioare.

ESP este declansat doar cand este necesar si este aplicat gradual deoarece este sincronizat cu unghiul de virare al rotilor spate. Sistemul Active Drive implementeaza controlul electronic al dinamicii vehiculului. Senzorul situat pe coloana directiei transmite informatii despre unghiul de actionare a volanului prin CAN(controller area network) catre unitatea de control a sistemului cu patru roti directoare localizat in spatele axei spate. De ajuns cu discutiile de ordin tehnic. In mare, sistemul propus de Renault aduce mai multa stabilitate, mai multa siguranta si un comportament excelent in viraje, dovedindu-se a fi extrem de benefic pentru tinuta sportiva a unui model coupe. 

Coupe la exterior, Renault la interior

Din punct de vedere al designului exterior, coupe-ul Renault se aseamana cu modelul sedan doar daca este privit din fata. Filosofia de design a marcii, aplicata la dimensiunile segmentului D, nu a impresionat multa lume, care se limiteaza sa spuna ca nu le place “fata”. Este de ajuns sa-i pui sa priveasca Laguna Coupe din lateral pentru a se convinge ca vorbim de un pur sange iar daca le arati spatele demential de sexy se vor indragosti iremediabil. Discutiile despre designului lui Laguna III au mahnit artistii francezi, care si-au luat revansa in cazul modelului coupe. Daca privim spatele excelent creionat, cu un hayon ce se integreaza perfect in linia barei posterioare, cu o evacuare dubla sau cu cele mai tari stopuri din segment, nu avem de ce sa aducem critici la capitolul estetic. Punctul forte ramane designul pronuntat al aripilor spate, care pot fi asimilate conturului coapselor unei domnisoare sexy. Blocurile optice masive prevazute cu LED-uri, spoilerul masiv din fata, pragurile laterale si jantele de 17 inch completeaza imaginea unui model cu adevarat frumos.

La interior, modelul coupe este o invitatie in lumea clasica a masinilor Renault. Cu alte cuvinte, Laguna Coupe propune o ergonomie satisfacatoare, un spatiu mai mult decat suficient pentru un coupe si un confort special. Designerii francezi au dorit sa satisfaca clientii care trebuie sa scoata 30 de mii de euro din buzunar si au implementat materiale de calitate si finisaje executate cu atentie. Plasticul moale si placut la atingere de pe bord, volanul imbracat in piele si scaunele captusite in acelasi material ofera confortul dorit si se apropie de senzatia de lux a automobilelor premium.

Functiile multimedia de ultima generatie, insotite de sistemul audio Bose cu zece difuzoare si clima bi-zonala  completeaza lista de dotari standard oferite de pachetul Dynamic. Nu trebuie uitat  LCD-ul cu navigatie a carui panou de comanda este amplasat excelent pe consola centrala, imediat dupa schimbator. Un coupe modern asa cum este Laguna, nu putea fi privat de functii precum senzori de ploaie sau de parcare. Habitaclul nu paraseste linia marcii, un motiv intemeiat pentru a aduce o usoara critica, in contextul in care ne-am fi asteptat la ceva in plus.

Verdict

Renault Laguna Coupe este un soi de declaratie pe care o face marca din Hexagon. Masinile coupe sunt pe cale de disparitie, insa Renault nu renunta la ideea acestui dream-car si ne propune singurul coupe din segment. Francezii au fost nevoiti sa acopere mica portiune din segment pentru a mai diversifica oferta modelului Laguna, dar si pentru a pastra traditia a unui coupe clasic cu doua usi.

 

Laguna Coupe 4Control este o masina frumoasa, fara doar si poate, este o masina eleganta, prin tinuta pe care o ofera, si este o masina rapida, prin cei 180 de cai ai motorului. Sa nu uitam ca spre deosebire de ce ne-a obisnuit Renault, Laguna Coupe vorbeste limbajul unui model superior, un model care are pretul sau: 30.950 euro cu TVA inclus. Cine s-a indragostit de Laguna Coupe 4Control, trebuie sa se grabeasca, deoarece Renault ofera un discount serios care coboara pretul la 27.350 euro cu TVA. 

Share

Leave a Reply

three − one =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373