Iconicul model Subaru Impreza a facut mereu trimitere la lumea raliurilor, insa odata ce producatorul nipon a iesit din WRC si modelul sau a avut de suferit.
Salonul Auto de la New York ne-a reamintit de existenta unei masini iconice: Impreza WRX. Prezentarea conceptului Subaru WRX a redeschis discutia asupra unei noi generatii a modelului de inalta performanta Impreza WRX.
Impreza I
Lansat in 1992, Impreza debuta cu un motor boxer natural-aspirat iar clientii puteau alege intre tractiunea fata sau tractiunea integrala. Experienta acestui model a fost acumulta in cursele din Campionatul Mondial de Raliuri, unde Subaru participa cu Legacy si unde a obtinut pana in 1992 o singura victorie prin Colin McRae in Noua Zeelanda.Doi ani mai tarziu aparea primul Subaru Impreza Turbo si era propulsat de un motor 2.0 boxer cu 210 cai putere. Masina a avut un succes deosebit datorita pretului avantajos, sunetului unic si performantelor inalte.
Un moment important a fost aparitia editiei speciala 200 Impreza McRae in 1995, cand Subaru sarbatorea castigarea titlului mondial in WRC de catre legendarul pilot scotian. Dupa aceasta editie, Subaru si-a rasfatat fanii printr-o serie de editii speciale care purtau de multe ori insemnele si culorile masinilor cu care marca nipona concura in WRC.
Impreza II
A doua generatie a modelului Impreza a aparut in 2000. Cu un design ciudat la nivelul blocurilor optice, modelul nu a convins la inceput multa lume, insa odata cu aceasta generatie aparea in peisaj denumirea WRX, in loc de Turbo. Ingredientele au ramas aceleasi: motor boxer supraalimentat (cu 220 de cai de data aceasta), masa mica si tractiune integrala.Un an mai tarziu aparea primul WRX STI (Subaru Technica International) iar denumirea a ramas etalonul performantei maxime pe care marca nipona o putea oferi. Puterea motorului depasea 260 de cai si putea fi dusa chiar la 300 iar cutia cu 6 rapoarte era o noua evidenta a performantei si a calitatii superioare. In 2005, cea de a adoua generatie a modelului primea un facelift care in principal a modificat blocurile optice, adoptand asa numitii ochi de soim.
Impreza III
Odata cu cea de a treia generatie, Subaru a facut schimbari revolutionare cu Impreza. S-a renuntat la sedan in favoarea unui hatchback care sa poate accede catre liga hot hatch-urilor. Sub capota a ramas un motor supralimentat de 2.5 litri cu 230 de cai putere si s-a pastrat tractiunea integrala. In 2008 a aparut pe piata si versiunea WRX STI care recastiga din spiritul vechilor model Impreza de performanta prin cei 300 de cai putere.