
Timbrul de mediul are ca scop nu numai protejarea naturii, ci si protejarea bugetului Ministerului Mediului de erorile din vechea taxa de mediu.
Taxa de mediu nu mai exista pentru ca acum a primit denumirea de timbru, dar in esenta scopul a ramas neschimbat, acela de a aduce bani la bugetul statului profitand de pasiunea noastra pentru masini.
A fost adaugat si cuvantul mediu pentru a ne canaliza gandurile spre destinatia banilor si astfel o mare parte dintre soferi se va declara multumita pentru ca ajuta intr-un fel la curatarea planetei, desi nimeni nu stie exact ce inseamna acest lucru. Insa daca alegem o altfel de interpretare, spre exemplu toti cei care fumeaza in lift trebuie sa plateasca o taxa administratorului de bloc, timbrul de mediu nu mai pare o taxa ce are ca scop protejarea mediului.
Asta pentru ca cei care au masini vechi, care polueaza, se afla tot in imposibilitatea de a-si cumpara o masina noua, singura diferenta fiind suma care trebuie platitat catre stat. Ideea este buna, insa mi se pare ca de dragul banilor varianta finala a omis insasi esenta acestei taxe, si anume aceea de a reduce nivelul poluarii provocate de automobile.
Noua forma de taxare nu favorizeaza comercializarea automobilelor care polueza cat mai putin si pare mai degraba o solutie pentru “recuperarea” taxei de mediu returnate catre soferii care au dat statul in judecata.
Aici vroiam sa ajung, si am impresia ca tot aici vroia sa ajunga, defapt, si guvernul, deoarece sumele care trebuie restituite catre populatie din taxa perceputa ilegal depasesc bugetul Ministerului Mediului, fiind nevoie de o esalonare a acesteia pe mai multi ani. Costisitor, nu? Nu mai bine schimbam taxa de poluare in tumbrul de mediu si, cu ocazia asta, ne luam si banii inapoi?
Probabil ca cineva inca sta la colt pentru vechea taxa de mediu, care nu a fost gandita prea bine, deoarece nu a reusit sa transforme o obligatie pentru cei multi in profit pentru putini, ba chiar mai mult, a adus Ministerul Mediului in sapa de lemn. Si uite asa, asistam de ceva vreme la incercarile ratate de taxare a noxele produse de masinile noastre, unele dintre ele avand chiar o valoare mai mica decat taxa care trebuie platita pentru ele.