
Este cel mai de substanta update facut de Tesla de la lansarea Modelelor S si X. Au fost imbunatatite performantele, iar interiorul a fost schimbat radical, in vreme ce introducerea versiunilor Plaid, cu trei motoare electrice si tractiune integrala, ridica nivelul de performanta in domeniul hypersport.
In cazul lui Model S, echiparea Plaid ofera 1.020 CP si 628 km autonomie, in vreme ce Plaid+ trece de 1.100 CP si are o autonomie de peste 840 km. Pentru 0-100 km/h timpul este de 2,1 secunde, respectiv de sub 2,1 secunde si viteza maxima de 320 km/h. Nivelul de baza, denumit Long Range ofera 663 km autonomie.
Interiorul este revolutionat de noul volan, tip mansa, cu comenzi “force touch” asemanatoare unei bile de mouse. Tableta verticala a fost inlocuita de un display de 17 inci, de tip landscape si instrumentar de bord de 12,3 inci. La randul lor, pasagerii din spate au la dispozitie un al treilea ecran de 8 inci.
Functia Autopilot a fost imbunanatita si chiar a disparut selectorul modurilor de conducere, avand in vedere ca Tesla tinde catre o automatizare totala a condusului. Functiile Park, Reverse, Neutral si Drive au mai pastrat butoanele fizice, dar masina este capabila ca la intalnirea unui obstacol, in manevre, sa comute automat in R, o data ce soferul a apasat pedala de frana.
A aparut si un plafon panoramic nou, care se regaseste, alaturi de toate celelalte noutati de mai sus si la Model X. Acesta are doar doue versiuni, Long Range (580 km autonomie) si plais (547 km autonomie).
Ambele modele se pot comanda in Romania, preturile de pornire pentru Model S fiind de 74.990 euro pentru Long Range, 99.990 euro in cazul lui Plaid si 119.990 pentru Plaid+. Pretul unui Model X Long Range porneste de la 82.990, iar in cazul lui Plaid de la 99.990 euro. Cu exceptia lui Model S Plaid+, a carui livrare in Romania este estimata pentru sfarsitul anului, pentru restul versiunilor S si X configuratorul online anunta livrare in septembrie acest an.