Teste

Schimbare de percepţie – Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 CP 4WD 7DCT

De 12 august 2016august 14th, 2016No Comments
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

DSC06235 micO dată cu lansarea noului Tucson Hyundai nu numai că revine la numele cu care, alături de Santa Fe, s-a consacrat în lumea SUV-urilor, dar readuce în prim plan şi caracteristicile care au făcut posibil acest lucru, anume calitatea fabricaţiei şi confortul.

După ce a „încercat apa” cu un ix35 ce se vroia sportiv şi dinamic, coreeni au înţeles că destinul lor este să construiască SUV-uri practice şi confortabile, maşini cu care au „spart piaţa” acum vreo zece ani. Noul Tucson este un exemplu foarte bun că zicala „să nu repari ce nu s-a stricat” se apică şi în industria auto.

Aşadar, Hyundai a revenit acum la vechea „reţetă” Tucson, un SUV elegant şi încăpător, care pune pe primul loc confortul pasagerilor.

Design şi Confort

Nouă linie de design a modelelor coreene este construită în jurul grilei hexagonale a radiatorului, care, în cazul de faţă, este elegant încadrată de farurile alungite şi uşor „încruntate”. Liniile caroseriei sunt mai clare şi mai europene faţă de cele ale lui ix35, iar silueta maşini, în ansamblu, pare o copie mai mică a fratelui mai mare, Santa Fe.

Designerii şi-au suprimat de această dată tendinţa de a exagera lucrurile şi putem spune că noul Tucson este o continuare firească a vechiului model cu acelaşi nume. Asemănarea cu Santa Fe este poate prea mare în anumite privinţe, sau din anumite unghiuri, dar nu credem că acest lucru va deranja pe cineva.

Însă adevărata „frumuseţe” a noului Tucson este cea interioară. Habitaclul ne întâmpină cu materiale şi finisări de bună calitate, dar şi cu o planşa de bord atent structurată, ce accentuează senzaţia de elegantă. Butoanele destinate instalaţiei multimedia sunt grupate în jurul ecranului color al sistemului de navigaţie, în timp ce zonă destinată climatizării este delimitată de cele două butoane rotative pentru controlul separat al temperaturii pentru şofer şi pasager.

Ne aşteptăm că locurile din spate să ne ofere un confort foarte bun şi spaţii suficient de generoase pentru picioare şi cap, însă portbagajul nu pare foarte generos pentru o familie cu doi copii, deşi cei 488 de litri, conform fişei tehnice, ar trebui să fie de ajuns.

DSC06114 micMotor şi Cutie de Viteze

Ştim că un SUV de talia lui Tucson cu motor de 1,6 litri pe benzină nu prea sună bine. Ştim şi că tendinţa generală a pieţei este orientată încă spre motorizările diesel, când vine vorba de maşini ceva mai mari. Totuşi, Hyundai a îndrăznit să ne propună, ca şi până acum, o variantă de acest gen, doar că de acesta dată are mult mai multe şanse de a ajunge printre favorite. De ce? Pentru că oferă 177 CP şi un cuplu maxim de 265 Nm între 1500 şi 1500 rpm. Sună cunoscut? Mda, asemănător cu un turbo-diesel.

Dacă vă gândiţi acum că nu are cum să şi consume cât un turbo-diesel aveţi dreptate. Consumă mai mult, dar nu cu mult mai mult. Constructorul ne indică un consum mediu de 7,5 l/100 km, iar în testul nostru am ajuns la o valoare medie de aproximativ 9 l/100 km, fără să menajăm maşina, sau să încercăm să conducem economic. Pentru cei care nu au foarte mulţi kilometri de parcurs anual, versiunea T-GDI reprezintă o opţiune foarte bună. Nu numai că este ceva mai ieftină, vreo 600 de euro pentru echiparea „Luxury Pack +”, dar este şi mai rafinată.

Hyunda oferă două tipuri de transmisii pentru această motorizare, una este cea clasică cu şase trepte, cea de-a doua, cu dublu-ambreiaj, având o treaptă în plus. În cea mai mare parte a timpului maneta va sta în poziţia „D”, ca la orice cutie de viteze automată, însă Tucson oferă şi o comandă secvenţială, utilă nu pentru un condus sportiv, ci pentru situaţiile mai dificile în teren accidentat, sau pentru iarnă.

DSC06204 micDinamică şi Comportament

Hyundai ne-a impresionat mereu cu suspensiile sale perfect adaptate drumurilor de pe la noi, cu mici excepţii, iar noul Tucson se descurcă foarte bine în a filtra toate denivelările din asfalt, oferind celor cinci persoane din habitaclu o călătorie cât mai confortabilă posibil. Maşina se va comporta admirabil atât pe asfalt cât şi pe drumurile de macadam, semn că nu este unul dintre acele SUV-uri care nu vor să-şi murdărească roţile pe drumuri de pământ.

Cum am mai spus, suspensia este confortabilă şi nu lasă sa ajungă în habitaclu toate denivelările din carosabil, asta însemnând că Tucson nu este cea mai potrivită maşină pentru un condus sportiv, dar este surprinzător de „rapidă”, în sensul că se strecoare uşor în trafic graţie vizibilităţii bune şi a unei direcţii „uşoare”, iar ansamblul motor-cutie de viteze oferă o rezervă de putere suficientă pentru a nu ne dă emoţii în timpul depăşirilor.

CONCLUZIE:

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 CP 4WD 7DCT, este interpretarea modernă dacă vreţi a „clasicului” Tucson, în plus fiind oferit un design mai elaborat şi un motor turbo pe benzină care „se crede” turbo-diesel. Echipare testată de noi, Luxury Pack +, vă va reduce conturile cu 31.506 euro, dar aceeaşi motorizare, cu cutie de viteze manuală, va costă doar 22.506 euro pentru echiparea Style.

Share

Leave a Reply

17 − 7 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373