Teste

Drept la ţintă – Test Hyundai Elantra 1.6 CRDI

De 5 septembrie 2016No Comments
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

mic_DSC6425Tot mai mulţi clienţi se orientează către modelele construite în Coreea, deşi acestea nu mai reprezintă de mult o variantă mai ieftină, însă oferă un confort bun şi o fiabilitate care ar trebui să dea de gândit unor constructori europeni cu tradiţie.

Curioşi să aflăm pe ce vor da românii banii dacă aleg un model Hyundai, am testat versiunea cea mai populară, adică o berlină cu trei volume, un portbagaj încăpător şi o motorizare diesel.

Design şi Confort

După succesul înregistrat cu SUV-urile Santa Fe şi Tucson, Hyundai nu avea cum să nu folosească acelaşi design şi pentru Elantra, doar că statura nu aşa de impunătoare ca a modelelor menţionate mai sus şi caroseria cu trei volume au generat o formă mai dinamică şi mai elegantă, ce depăşeşte vizibil prestaţia concurenţei.

De acesta dată designerii nu s-au mai complicat cu o caroserie încărcată şi au optat pentru o formă simplă ce dă, pe ansamblu, un plus de elegantă. Grila hexagonală a radiatorului, semnătura Hyundai, domină partea frontală şi în cazul modelului Elantra, fiind flancată de luminile de zi ce sunt integrate în blocurile optice.

În partea din spate, capota portbagajului montată parcă în prelungirea lunetei lasă senzaţia că ar fi vorba de un hayon. În realitate nu avem aşa ceva, din păcate, drept pentru care accesul la portbagajul de XXX lit se face printr-o deschizătură relativ mică. Hyundai se încăpăţânează să nu monteze o clanţă pentru portbagaj, nici generaţia precedentă nu avea, deschiderea acestuia putând fi făcută fie de la clapeta de lângă scaunul şoferului fie din cheie. După ce ne-am obişnuit să deschidem portbagajul înainte de a cobora de la volan nu am mai avut probleme, însă situaţiile în care am fi dorit să deschidem portbagajul din spate au continuat să apară.

Habitaclul a „suferit” şi el câteva simplificări, urmând linia elegantă dar discretă a caroseriei. Un plus de eleganţă vine din partea tapiţeriei în două tonuri, e adevărat, dar şi fără acest avantaj suntem de părere că Elantra îşi va „trata” foarte bine toţi clienţi, mai ales că avem de-a face cu un nivel peste medie al finisărilor. Aşadar, toate comenzile sunt plăcute la atingere şi se află unde te-ai aştepta să le găseşti, adică cele pentru sistemul multimedia în jurul ecranului color montat în partea superioară a consolei centrale, iar cele pentru climatizare în partea de jos. Singurele butoane care par să lipsească la prima inspecţie a planşei de bord sunt cele care deservesc computerul de bord, butoane ce sunt poziţionate în partea dreaptă, pe volan. Cine a mai avut Hyundai ştie deja acest lucru, iar clienţilor noi le spunem că vor ajunge să aprecieze această soluţie.

Hyundai Elantra pare construit după toate regulile unei berline de familie, adică nu costă mult, este economică şi oferă mult spaţiu pasagerilor şi bagajelor acestora, dar realitatea este puţin diferită. Volumul portbagajului este mare, la 458 de litri, dar nu este foarte mare, aşa cum poate se aşteaptă unii. Va fi suficient pentru 99% dintre situaţiile ce vor apărea, contează mai puţin, important e faptul că sacrificul a fost făcut pentru a creşte spaţiul destinat pasagerilor de pe banchetă, care pot sta aici şi picior peste picior dacă vor.

mic_DSC6499Motor şi Cutie de Viteze

La acest capitol avem la dispoziţie doar două variante, Hyundai mulţumindu-se să ni le ofere doar pe cele mai populare, unul pentru cei din tabăra diesel şi unul pentru „benzinari”. Ambele au o capacitate cilindrică de 1,6 litri şi oferă performanţe similare, adică 136 CP pentru CRDI şi 128 CP pentru benzină.

Ne-ar fi plăcut să vedem în ofertă şi versiuni mai extreme, nu pentru că le-ar fi comandat foarte mulţi, dar ar fi crescut interesul publicului pentru acest model. Revenind la modelul testat de noi, adică cel turbo-diesel, trebuie să recunoaştem că încă de la primii metri parcurşi am sesizat că antifonarea maşinii ne împiedică să distingem clar ce motorizare avem sub capotă, tipul acestuia devenind evident abia după depăşirea turaţiei de 2500 rpm.

Cei 136 CP sunt disponibili la 4000 rpm, însă acest motor estre extrem de plăcut în exploatare datorită cuplului motor de 265 Nm furnizat constant între 1500 şi 3500 rpm. Viteza maximă de 194 km/h este mai mult decât suficientă pentru o maşină de familie, la fel şi timpul de 10,4 secunde, pentru demarajul 0-100 km/h. Evident, „performanţa” cea mai importantă a acestui propulsor este consumul de combustibil, care în timpul testului nostru a trecut puţin de 6 l/100 km, însă cu puţin efort se poate şi mai bine.

mic_DSC6464Dinamică şi Comportament

Faptul că Hyundai Elantra este un automobil pentru distanţe lungi, este o concluzie la care am ajuns destul de repede. Poziţia confortabilă la volan şi antifonarea foarte bună a habitaclului fiind principalele atuuri în acest sens. Dacă mai adăugăm şi faptul că la bord încap fără probleme chiar şi cinci pasageri, înseamnă că avem în faţă maşina perfectă pentru o vacanţă.

Efortul necesar pentru a conduce maşina este la limita inferioară, dar se păstrează o minimă comunicare între şofer şi trenul de rulare, pentru evitarea situaţiilor neplăcute. Comportamentul maşinii pe viraje este neutru, atâta vreme cât nu este forţată aderenţa pneurilor. Un condus sportiv va face ca maşina să devină supra viratoare şi destul de greu de controlat, dar acest comportament nu iese la iveală neprovocat.

Concluzie:

Hyundai Elantra 1.6 CRDI este o berlină de familie ce promovează confortul. Elegantă şi fiabilitatea, fără să exagereze cu lista dotărilor opţionale, împărţite din start între cele patru versiuni de echipare. Dacă asta vă doriţi, plus un motor de 1,6 litri, atunci Elantra devine o opţiune extrem de tentantă. Din păcate, oricare altă variantă însemnă să vă adresaţi altui constructor, din fericire însă, combinaţia oferită de Elantra este pe gustul majorităţii clienţilor.

Share

Leave a Reply

ten + twelve =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373