Teste

Dinamica augmentata – Test BMW 840i xDrive Gran Coupe

De 28 februarie 2022martie 4th, 2022No Comments
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

Prima experienta pe care o ai la volanul acestui Gran Coupe este data de soferii – in special de BMW – care intorc bulversati capul dupa tine, in momentul in care constientizeaza ca 8-ul care a trecut pe langa ei are de fapt patru usi. Apoi cauta repede cu privirea un loc unde sa vada eventuala denumire, pentru ca doar 840i si xDrive pe capacul portbagajului le spune doar jumatate din poveste.

Ca vor afla sau nu, un lucru este cert: BMW Seria 8 Gran Coupe arata atat de bine incat te scoate din peisaj oriunde, oricand, fara a putea trece neobservat. Indeajuns, nu? Iar in realitate arata mult mai spectaculos e decat in fotografii, iar asta nu este un cliseu. Dar o masina lunga de peste 5 metri (are 5.074 mm, cu doar 4,6 cm mai putin decat un Seria 7), inalta de doar 1,4 metri si lata de aproape doi metri are o prezenta inedita, desi din fata pare un ”banal” 8 coupe. Insa modul in care designerii au creionat treimea spate este absolut minunat, iar cea mai buna perspectiva o ai cand privesti perpendicular din lateral.

Spectacol inauntru si in exterior

Imediat dupa montantul B plafonul se arcuieste precum o cobra inainte de a aplica atacul decisiv, prelungindu-se cu luneta la un unghi destul de ascutit. Din fericire, in interior nu va fi mult afectat spatiul pentru cap, pentru ca bancheta in sine are sezutul aproape lipit de podea. Nu mai zic de sculptura portbagajului, cu un capac obraznic, cu rol de spoiler, la care se adauga cele doua evacuari imense, groase cat un aruncator de flacari. Practic, designerii au integrat elementele specifice unui 8 in caroseria cu patru usi, pastrand caracterul dinamic vizual pe care il asteptam de la un Gran Coupe, avand in vedere restul modelelor din gama BMW. Pentru cine isi face probleme pentru bagaje, pot sa stea linistiti, au la dispozitie 440 de litri, ceea ce este rezonabil.

In ceea ce priveste arhitectura sasiului – suspensie fata/spate de tip paralelogram deformabil – versiunea cu patru usi foloseste aceleasi solutii ca si Seria 8 Coupe, ori Seria 7. Insa ampatamentul a crescut cu 20 cm comparativ cu modelul coupe, plusul dimensional regasindu-se exclusiv in beneficiul pasagerilor din spate. 840i xDrive Gran Coupe poate primi in conditi foarte bune doi pasageri pe locurile individuale posterioare, despartite complet de consola centrala, ce incorporeaza gurile de ventilatie, comenzile sistemului de climatizare pentru zona din spate si doua porturi USB-C.

Plansa de bord este identica cu cea a coupe-ului, iar in ceea ce priveste pozitia de condus, te poti lasa cu scaunul atat de mult in jos, incat ai senzatia ca te vei opri chiar pe asfalt. Cu alte cuvinte, ajungi cu picioarele aproape complet lungite, ca intr-o masina 100% sport. Doar ca in aceasta situatie, scaunul din fata se lipeste efectiv de podea, iar cine va sta pe locul din spate va cauta acerb sa isi faca ceva loc cu varful pantofului pentru un plus de spatiu.

Pentru a pastra si mai pregnant caracterul de coupe, portierele nu au rama pentru geamuri – desi micul triunghi din spate nu poate culisa in jos. In schimb, pachetul Individual i-a facut pe unii prieteni care au vazut masina sa vorbeasca efectiv singuri. Si probabil ca cel mai mare merit il are culoarea Wild Berry, care costa aproape 7.800 euro. Cand vine vorba de investitii, Seria 8 Gran Cabrio propune o lista extrem de lunga ce iti poate scoate din buzunar banii de un model compact. Spre exemplu doar sistemul audio Bowers & Wilkins Diamond mai scoate din buzunar vreo 6.000 euro.  Pentru restul dotarilor optionale, configuratorul BMW este cea mai completa sursa de informatie.

Intercity Express

840i xDrive Gran Cabrio are sub capota motorul de 3 litri, cu benzina, 6 cilindri in linie, turbo, ce dezvolta 333 CP/5.500 – 6.250 rpm si 500 Nm/1.700 – 4.000 rpm, asistat sistem mild hibrid la 48V, format dintr-un motor electric de 11 CP si baterie de 0,53 kWh. Asta nu inseamna ca ruleaza electric, ci ca este ajutat in acceleratii si este mai rafinat la repornirea motorului la semafor, spre exemplu.

Cu xDrive inchide prima „suta” in 5,1 secunde si, ce este spectaculos, eu am realizat un consum mediu de 10,2 l/100 km, mers alert spre rapis. Dincolo de cuplul de 500 Nm, aportul electric asigura senzatia de vigoare pe care masina o transmite la orice turatie si in orice treapta de viteza. Pe scurt, masina reaccelereaza cu atata aplomb, de parca ar veni lansat, iar asta se intampla si la viteze mari si foarte mari.

Usurinta cu care gestioneaza cele aproape 2 tone este admirabila, iar pe serpentine isi mentine traiectoria cu atata incapatanare, incat esti tentat sa mergi mai tare cu fiecare noua curba. Eu am descoperit aceasta calitate pe portiunea dintre Sinaia si Posada, pe intuneric, cand am condus la fel de sigur pe cat as fi facut-o ziua. Si asta datorita farurilor Laserlight care sunt impecabile. la fel de bine setata este si asistentul de faza lunga, care mi-am iluminat soseaua magistral, fara sa primesc nici macar un flash din contrasens.

840i xDrive Gran Coupe lasa condus cu o placere minunata, rar gasita la o masina de un asemenea gabarit. Este extrem de rapid, foarte comunicativ cu soferul si intotdeauna in pas cu cerintele lui. Desi nu pot spune cand si daca am simtit implicit efectul puntii spate cu roti viratoare (masina fiind echipata cu sistemul Integral Active Steering), pot in schimb sa confirm ca asa cum desenezi curba cu volanul asa este si parcursa.

Pe asfalt uscat scoate la iveala o motriocitate impecabila, care te implica sa il conduci dezinvolt, cu placutul sentiment ca ai in permanenta o rezerva la care sa apelezi in caz de urgenta. Poti „sari” imediat in programul manual prin padelele din spatele volanului, ca sa obtii o frana de motor puternica sau pentru a te juca pe drumurile sinuoase. Nici portiunile cu asfalt de proasta calitate – a se intelege cariat si nu valurit – nu sunt total in dezacord cu suspensia si jantele de 20 de inci ale masinii, socurile fiind armonizate inainte de a fi trimise in habitaclu. 

BMW propune cunoscutele moduri de gestionare a diferitelor sisteme cu care poti jongla in functie de dispozitie, de la “cumintele” si silentiosul Eco Pro la agresivul Sport+. In ceea ce ma priveste, programul Comfort poate fi folosit cu incredere in 99% din timp, oferind un confort optim la drum, dar si o viteza de reactie absolut suficienta in orice situatie.

Nota de plata

Pret de pornire de 99.901 euro, TVA inclus, pentru BMW Seria 8 Gran Coupe, un produs excelent al bavarezilor, ce va acapara clienti din mai multe segmente. Este mai sportiv si mai incitant decat un Seria 7, oferind in acelasi timp mai mult confort si functionalitate decat coupe-ul Seriei 8, oferind, cel mai cool design al unei model cu patru usi din actuala oferta BMW.

Share

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373