Teste

Ceafă la SUV – Test cu Renault Koleos

De 10 aprilie 2014No Comments
; ; ; ;

Imediat după ce se pierde, tinereţea începe să fie reinventată. În feluri care de care mai diverse. Operaţia estetică face parte din viaţă, fie că e, fie că nu e executată din lama unui bisturiu sau din creionul vreunui creativ. Aşa s-a întâmplat şi cu Renault Koleos facelift, un SUV venit să-şi exploreze noile haine în faţa unui public din ce în ce mai puţin răbdător.

Acum circa doi ani venea un facelift care întinerea faţa obosită, de rasă asiatică, a unuia dintre anonimii hergheliei de SUV-uri europene. Koleos şi-a câştigat, pentru scurt timp, puţin respect, dar astăzi pare iarăşi că e un pic cam târziu.

Lumea evoluează atât de repede, încât şi maşinilor le e greu să se ţină după ea. Este, poate, unul dintre motivele pentru care şi Koleos facelift – această alternativă mai ieftină la statutul de posesor de SUV – a început să rămână uşor,dar sigur, în urmă.

Motor

O singură motorizare – 2.0 dCi cu 175 cai putere – şi două transmisii. Am făcut cunoştinţă cu varianta automată.  Aşa cum spuneam, motorul este capabil să dezvolte cei 175 cai putere la 3.750 rpm, în timp ce cuplul maxim de 360 Nm se realizează la 2.000 rpm. Fără să aibă un comportament sportiv, diesel-ul francezilor este remarcabil prin agilitatea proprie motorizărilor de acest fel de la Renault.

Plusul de cai putere adus de motorul cu care a fost prevăzut facelift-ul este un adevărat cadou oferit celui aflat în spatele volanului. Cu toate acestea, nu trebuie uitat că maşina are destulă masă şi nu poate avea comportamentul unui turism de 175 cai. Am testat şi cutia manuală, însă eleganța şi confortul oferit de o automată a generaţiei  noastre nu poate fi decât superioară. Cutia este bine etajată, schimba cu un uşor delay la retrogradare, însă nu putem vorbi despre vreo surpriză în acest sens, dar în general îşi face treaba ca la carte.

Transmisia automată oferă o relaxare aparte la drum lung, unde alături de cruise-control aproape că transformă maşina în ceea ce ne va rezerva viitorul auto: automobilul autonom.  Bonus-ul evident îl vom încasa în mediul urban, unde confortul de a nu mai schimba vitezele este unul uriaş.

Dinamica & Comportament

La  nivel de consum, în mediul urban avem o medie de 8,7 litri la 100 km iar în regim extraurban cifrele oficiale se opresc în dreptul a 6 litri per 100 km. Nu e chiar aşa. În mediul urban, ne-am întâlnit cu 9,5 litri la 100 km în varianta fără trafic şi peste 10 litri la 100 km în condiţii mai puţin plăcute.La drum întins, o medie de 8 litri la sută pentru un traseu care cuprinde şi autostradă şi drum normal pare să fie, totuşi, cea mai apropiată de adevăr.

Se ştie că dinamica unui SUV are mult de suferit din cauza profilului său înalt. Koleos are un sprint de la 0 la 100 km/h de 9,9 secunde şi o viteză maximă de 191 km/h. ADN-ul mărcii poate fi resimţit uşor când vine vorba despre suspensii, axate pe confort, un pic cam prea moi. Acest lucru vă poate ajuta la gropi şi denivelări sau în cazul trecerilor peste liniile de tramvai, însă devine uşor enervant la drum lung. Poziţia pe virajele mai pretenţioase poate deveni uşor periculoasă, din cauza ruliului pronunţat.

Dacă rulaţi în modul 4×4, veţi avea un control mai bun asupra vehiculului şi veţi trece cu brio peste orice dificultate impusă de drumurile virajate. În regimul cu tracţiune integrală, Koleos răspunde destul de eficient unei astfel de cerinţe, însă suferă când vine vorba despre off-road-ul adevărat. Unghiurile de atac şi degajare nu-l ajută prea mult, chiar dacă garda la sol ridicată pare să ademenească către mai mult. Ar fi bine de notat că Renault Koleos nu este un pur sânge al circuitelor de off-road, iar când drumul forestier se termină, e bine să faceţi cale întoarsă. 

Design

Renault Koleos arată ca un SUV, în sfârşit.  Asta am spus imediat ce a apărut facelift-ul. Acum că au trecut lunile, chiar anii, iar prospeţimea esteticii a fost lovită de perisabilul ăsta care domina industria în marea ei tracere peste tot şi toate. Grila masivă cu bare cromate integrează ideal, de o parte şi de alta, noile blocuri optice cu LED-uri, iar bara frontală şi spoilerul destul de mare ne prezintă şi cealaltă faţă a SUV-ului francez. Avântul designerilor a fost astâmpărat când a venit vorba despre restul maşinii, însă sunt câteva retuşuri reuşite aduse şi părţii din spate. Versiunea restilizată a câştigat mult în agresivitate, însă a luat proporţii şi la capitolul maturitate. Koleos a primit o greutate pe care nu o avea.

Interior

Dacă exteriorul a avut, măcar în momentul lansării, un caracter revigorant, interiorul nu a putut să ofere aceeaşi impresie.  Pur şi simplu nu te poţi obişnui cu planşa de bord inspirată parcă din masca lui Darth Vader. Schimbarea scaunelor nu au modificat poziţia înaltă de la volan dar au adus o susţinere laterală mai bună şi un şezut mai aproape de criteriile unui SUV. 

Plasticul moale folosit de marcă franceza este o încântare şi un semn al calităţii, cu toate că alegerea ornamentelor pentru gurile de aerisire nu a fost deloc inspirată. Integrarea panoului de comandă pentru sistemul de navigaţie pe consolă, chiar lângă frâna de asistentă, pare o soluţie mai reuşită decât amplasarea ecranului LCD în câmpul destul de golaş al planşei de bord. Renault încântă prin spaţiul interior generos , volumul gigant al portbagajului şi maniera de deschidere a hayonului lui Koleos.

Concluzie

Lumea auto trăieşte epoca SUV-urilor şi a cefelor la grătar. Pe acest spate se întind, precum nişte firave puncte de iritaţie, toate jocurile de imagine ale maşinilor ecologice.  E greu de mascat o ceafă lată, chiar şi cu cel mai delicat fular Burberry. Iar Renault a făcut o maşină câmpenească , un 4×4 scos la un grătar în pădure. Marca franceză comercializează Koleos în România de la 30.600 euro cu TVA. Varianta testată de noi, cea prevăzută cu transmisie automată,  are un preț de plecare de 33.500 euro cu TVA.{gallery}Test Koleos{/gallery}

Share

Leave a Reply

one + 5 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373