La intrebarea : Cum e sa conduci un Bentley? poti raspunde intr-un singur cuvant, sau in 114.000. De ce? Pentru ca experienta de a conduce un Bentley releva printre altele, o stare de fapt a conditiei umane : cultul placerii. Ti-l doresti, asta e clar, pentru cum arata, cum se conduce, cum se aude. Pentru statutul pe care ti-l ofera si aura pe care o emana. E un test din categoria -aspirational-, un deliciu pentru orice pasionat al fenomenului auto.
Am avut ocazia de a testa un Bentley Continental Flying Spur dotat cu pachetul Mansory prin amabilitatea unui cititor voom.ro. Asemenea masini nu stau in curtile dealerilor pentru a fi date la test jurnalistilor. Cel putin nu in Romania unde prezenta oficiala a Bentley este aproape insesizabila in ciuda faptului ca pe sosele circula zeci de exemplare ale prestigioasei marci britanice.
1.Cine e Continental Flying Spur?
Flying Spur este versiunea sedan a coupe-ului Continental GT. Aceeasi motorizare, aceeasi platforma, dar un alt stil. Daca GT-ul nu poate fi niciodata genul de masina cu sofer, in Flying Spur locul din dreapta spate va fi ocupat de foarte multe ori de proprietar. Nu e Rolls Royce Phantom dar nici nu se doreste a fi. In gama Bentley a fost pozitionat sub varful de gama Arnage.
2.Cine e Mansory?
Mansory reprezinta una dintre cele mai exclusiviste case de tuning din intreaga lume. Ma numar printre cei care considera Mansory tunerul numarul 1 in materie de tuning de inalta clasa. Kouroush Mansory, patronul si fondatorul firmei Mansory a avut mereu o pasiune pentru masinile de lux britanice. Din acest motiv a petrecut multi ani in Anglia si s-a specializat in modificarea acestor modele. Mansory respecta si imbunatateste valorile automobilului, valori precum traditie, calitatea constructiei si tehnologie. In anul 1989, cand a luat nastere firma, Mansory s-a orientat spre brand-uri precum Rolls Royce, Bentley si Aston Martin.
Productia la cel mai inalt nivel si folosirea celor mai bune materiale reprezinta standarde de calitate pentru MANSORY GmbH. Bazele tehnologiei Mansory includ programe pentru imbunatatirea aerodinamicii, jante ultra usoare si optimizari ale motorului. Programele de personalizare nu au o limitare din perspectiva materialelor de lux, Mansory folosind cea mai scumpa materie prima existenta la ora actuala pe piata.
3.Cum se sta in masina?
Pentru marea majoritate, ramane un vis sa detii un Bentley. Chiar si atunci cand il conduci, tot in vis ai senzatia ca esti datorita senzatiei de plutire oferita de suspensie. Masa totala de peste 2500 kg influenteaza tinuta de drum, efectul fiind resimtit in special pe portiunile denivelate. Platforma de constructie este imprumutata de la Volkswagen Phaeton. Propulsorul W12 schimba instant atmosfera monotona din interior la cea mai simpla apasare a pedalei de acceleratie. Daca atingerea coincide si cu o retrogradare a treptei de viteza de la padelele de pe volan, atunci pasagerii vor simti ceva mai mult decat confort. Sunetul evacuarii Mansory da senzatia de mici vibratii in scaune. Si nu e de la optiunea de masaj. Din exterior, o adevarata incantare sa auzi un Flying Spur Mansory in kick-down.
4.Cum se conduce?
Dupa cum spuneam, o masa inertiala considerabila pentru un sedan. Nicio problema. Sub capota se afla un W12 de 6.0 litri ce dezvolta 551 CP. De ajuns cat sa propulseze un vehicul de 3 ori mai greu. Intreaga putere este atinsa la 6100 rpm, insa cuplul incepe sa fie livrat integral inca de la 1600 rpm. Varful de cuplu se mentine pana la 5100 rpm constant, metoda fiind adoptata pentru a reduce socurile datorate schimbarilor rapide de turatie. Cutia ZF cu sase rapoarte faciliteaza atingerea primei sute de km/h in 4,6 secunde. O adevarata performanta pentru un sedan de 2,5 tone. Modul sport dezvaluie un comportament dinamic de exceptie, fapt ce confirma amprenta spiritului competitional al marcii britanice.
5.Ce optiuni are?
Daca luam in considerare faptul ca Mansory si-a pus amprenta pe masina, intrebarea corecta ar fi : ce dotari NU are? De remarcat optiunea pentru scaunele individuale in spate, standard Flying Spur fiind dotat cu bancheta. Jantele cromate nu sunt sunt opera celor de la Mansory, insa dau un efect vizual reusit. Tuning-ul a fost realizat in Arabia Saudita, locul de provenienta al modelului.
6.Cat costa, cat consuma si cat e asigurarea?
Masina e de vanzare in acest moment pentru 150.000 de euro pe www.superleasing.ro. Consumul – absolut irelevant detaliu in acest caz. Asigurarea RCA – incepand de la 950 RON/an. Sincer, putea sa fie si 9500, ce mai conta?
7.Nota va rog !
Nu stim daca in perioada urmatoare vom mai da un 10 atat de plin. O masina extraordinara, pe care trebuie sa o intelegi pentru a o judeca. Ca e potrivita sau nu pentru Romania? Ii statea mai bine in Arabia? Nu ne intereseaza acest aspect, tot ce conteaza e ca am avut ocazia de a testa una dintre cele mai spectaculoase masini aflate in acest moment pe soselele patriei. O masina care poate face senzatie in orice loc de pe planeta, atat prin imagine, cat si prin performantele obtinute.