Teste

Test-drive: 1000 de km in Accord cu Honda

De 25 iulie 2013No Comments
; ; ; ; ;

Povestea unui sedan începe de la cele patru uși și așa va rămâne până la sfârșitul tuturor sedanurilor din lume. Ideea e că nu există mașina perfectă și nici nu trebuie să existe, însă în spatele acestor discuții stau mașini și mașini care rămân. Unele rămân în conștiința fanilor de automobilism, altele rămân decenii și se vând aproape de la sine.

Cam asta este și Honda Accord, un sedan ajuns la a 8-a generație, o mașină care mai are multe de spus pentru că de fiecare data când Honda mai pune o piatră de hotar peste destinul modelului, de fiecare data îi iese. Accord-ul nu este doar povestea unui sedan, este și povestea progresului, fie el tehnologic, ingineresc sau chiar artistic. Honda propune prin acest model un sedan de clasă medie care să ocupe graniță fină de la poalele segmentului premium. Niponii merg mai departe și spun că reușesc să pătrundă în lumea mașinilor aspiraționale. Fanii le-ar da dreptate cu ochii închiși, specialiștii poate ar mai strâmbă din nas pe ici pe colo, însă nimeni nu poate vorbi de rău o mașină făcută bine. Am testat versiunea pe benzină a sedanului nipon, echipată cu motorul natural aspirat de 2.0 litri și 156 cai putere. 

Motor

Într-o lume auto în care toți jucătorii aleargă în direcția opusă motoarelor de mari dimensiuni, Honda spune nu trendului și plusează cu un diesel turbo de 2.2 litri. Și nu o face din motive nostalgice, ci reprezintă un statement pentru cultura premium pe care o promovează.  Astfel Honda nu se sfiește să dea nas pieței și impune propriul curent. Să înoți împotrivă curentului poate fi riscant, iar în România cu siguranță că e, dar asta din alte motive, care țin de cultura automobilistica sau potențialul economic.

Dar propulsorul satisface și la sfârșitul zilei asta contează. În același fel se poate vorbi și despre benzina de 2.0 litri i-VTEC de 156 cai putere, disponibili la 6300 rpm, sau cuplul maxim de 192 Nm, realizabil la 4100 rpm.  Motorul nu este pe atât de agil pe cât am fi așteptat, însă pentru șoferii calmi se potrivește de minune. Desigur că plusul momentului maxim nu poate fi trecut cu vederea, mai ales la plecarea de pe loc, însă așa cum îi stă bine unui motor Honda, trebuie nițel turat. Cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte, pusă în acțiune de un levier destul de mic, dar plăcut la folosire, motorul negociază perfect cifrele de consum.

Dacă în mediul urban, oficial ar fi vorba despre un consum de 10,2 litri la 100 km, în realitate cifrele diferă în funcție de stilul de pilotaj sau trafic. Într-un oraș mai aglomerat vei ajunge la 8,5 litri la 100 km iar într-o zonă urbană normală, cifră consumului nu va depăși 8.0 litri (surpriză!). La drum întins, doar șoferii extrem de răbdători se pot apropia de 5,7 litri la 100 km. Când viteză medie va crește și consumul va urca. Pe circa 1000 km, noi am reușit să scoatem o medie de 6,8 litri la 100 km, incluzând și deplasările din mediul urban. Dacă accelerația are darul mai puțin plăcut de a răspunde cam lent, timoneria cutiei este o adevărată încantare. În general sedanurile de clasă medie răspund cu brio acestui capitol, iar la Honda Accord lucrurile stau și mai bine.  

Dinamica & Comportament 

La o primă vedere, Honda Accord pare un sedan masiv și poate induce senzația că este greoi. În realitate, modelul japonez stă foarte bine la manevrabilitate și agilitate; un rol în acest sens îl joacă în cazul diesel-ului și prezența turbinei. Astfel, Honda Accord 2.0 i-VTEC ajunge să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 11,3 secunde și să atingă viteza maximă de 212 km/h. Dar ceea ce impresionează cu adevărat sunt ținută de drum și stabilitatea pe care le oferă atât la drum întins, cât și pe drumurile virajate. Gândită să exprime un comportament sportiv, Honda Accord nu respectă întocmai rețeta când vine vorba despre suspensie, orientată spre confort. Câștigul ar fi că denivelările și gropile din asfalt sunt înghițite fără dureri de cap, spate sau rinichi. Șoferul sau ocupanții sunt răsfățați de un astfel de automobil setat să ofere liniștea și senzația de deplină siguranță.

Direcția asistată electric și reglată corespunzător odată cu facelift-ul este un câștig evident. Cine a condus și vechiul Accord, se va mira la prima manevră a volanului cât de bine s-au așezat lucrurile. Geniul inginerilor niponi se vede în momentul în care vehiculul este pus la treabă, pe viraje, spre exemplu. Faptul că ruliul nu este deloc deranjant iar comportamentul mașinii în viraj este unul corect va încânta orice șofer, chiar și pe cei care așteaptă sportivitate fie și de la un sedan care pune pe primul loc confortul. 

Design

Accord este o prezența bine cunoscută pe la noi. Sedanul s-a așezat la locul lui în galeria de modele cu patru uși și nu s-a mai dat jos de acolo. Spunem asta pentru că designul exterior atrage și mai are o calitate esențială: nu te plictisești de el. Dacă vrei o mașină de familie, care nu să arate bine, ci excelent, și să ofere senzația de sportivitate, Accord este poate alegerea perfectă.  Adevărul este că mașina arată bine din orice unghi și, mai important, este mai atractivă ca niciodată.

Grație unei linii agresive, dominate de unghiurile ascuțite, Accord îmbină frumos componentele caroseriei și urlă efectiv a sportivitate. Pentru celălaltă tabără a clienților, s-a păstrat și o doză de eleganță. Au apărut modificări și la nivelul grilei – această dispune de un contur cu finisaje cromate – iar farurile de ceață și nișele din zona admisiei au fost reprofilate.

În partea din spate, sedanul japonezilor a suferit intervenții minore la nivelul blocurilor optice ( acestea au acum finisaje în culoarea roșie pentru majoritatea indicatoarelor) iar constructorul a optat pentru o inserție cromată în zona numărului de înmatriculare. Pe lângă paleta de culori disponibilă pentru Honda Accord, varianta facelift introduce și opțiunile „Alabaster Silver”, „Graphite Luster” și „Celestial Blue Pearl”.

Interior

La interiorul Accord-ului este liniște. Și asta se întâmplă deoarece noua variantă adoptă o nouă spumă de densitate mărită în și sub capotă și în zona bordului iar izolarea fonica de sub podea a fost revizuită prin utilizarea unor scuturi fonoabsorbante pe țevile de eșapament. Plasticele de la interior sunt foarte plăcute la atingere, la fel și materialele de pe bord iar excelentele scaune de pe varianta superioară de echipare vin cu tapițerie din piele. Se vede clar că designerii Honda au lucrat foarte mult la capitolul ergonomie, bordul și consola centrală a mașinii remarcându-se prin simplitate și prin funcții care pot fi accesate cu ușurința de utilizatori, iar finisajele sunt demne de tot respectul, japonezii fiind atenți la toate detaliile.

La capitolul spațiu putem spune că am întâlnit o berlină care pune accent foarte mult pe confort. Interiorul este foarte generos și poate acomoda trei persoane de peste 1,80m pe bancheta spate fără bătăi de cap. Același lucru este valabil și pentru ocupanții locurilor din față, care se bucură de spațiu suficient pentru genunchi/cap și de foarte multe locuri de depozitare, poziționate în portiere și pe consola centrală. Portbagajul care are un volum de 464 de litri asigură suficient spațiu pentru bagajele celor cinci ocupanți.  Mai este notabil faptul că șoferul nu obosește la drumuri lungi. O călătorie București-Cluj, fără absolut nicio oprire, a fost mai confortabilă ca întotdeauna alături de Accord. 

Concluzie

[widgetkit id=42]Am testat Accord-ul 2.0 pe un traseu de circa 1000 km: București-Cluj-București.  Am reușit astfel să trecem modelul prin toate mediile posibile. De la drum întins la autostradă, de la șoselele din oraș la serpentinele de pe Valea Oltului. Am învățat că sedanul nipon răspunde perfect oricărei provocări iar cuvântul de bază este adaptabilitatea. Capacitatea modelului de a rămâne la fel de plăcut la interior, provocator la exterior, corect la motor îi oferă un plus valoare.

Cum Honda are o tradiție în arta fiabilității iar dotările superioare ale nivelului de echipare Executive încânta atmosfera, putem spune fără să greșim că regăsim modelul la poalele segmentului premium. După adaptabilitate, Honda Accord mai scoate in evidență ceva: originalitatea. Sedanul  în general poate părea plictisitor, însă Honda a reușit să agite spiritele și să scoată un Accord carismatic. Peste toate acestea se așează prețul: 24.168 euro cu TVA pentru versiunea de bază și 31.856  euro pentru versiunea cu motor de 2.0 litri și 156 CP, cea testată de noi.  

Share

Leave a Reply

7 + eighteen =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373