
Dupa cateva fotografii aparute recent pe Internet, imagini in care fanii marcii au putut vedea liniile agresive ale noii versiuni, Porsche a prezentat astazi oficial 911 Turbo S in variantele Coupe si Cabriolet.
Text: Teodor Stefan
Ca si in cazul generatiilor anterioare 911 Turbo, cifrele vorbesc de la sine. Noul 911 Turbo S (versiunea 911 Turbo va fi prezentata ulterior) dispune de un nou motor boxer de 3,8 litri cu doua turbine ce ofera 650 CP, cu 70 CP mai mult decat generatia precedenta. Cuplul maxim masoara acum 800 Nm, cu 50 Nm in plus.
Cuplat la cutia PDK cu dublu ambreiaj si 8 trepte dezvoltata special pentru Turbo, propulsorul impinge 911 Turbo S pana la 100 km/h in 2,7 secunde (cu 0,2 secunde mai rapid), in timp ce viteza maxima a ramas neschimbata: 330 km/h. Cand vine vorba despre sprintul 0-200 km/h, noul 911 Turbo S are nevoie de 8,9 secunde, cu o secunda mai rapid decat modelul pe care il inlocuieste. Tractiunea este integrala.
Dimensiunile caroseriei au crescut. 911 Turbo S (992) are o caroserie cu 45 mm mai lata deasupra axei frontale (1840 mm), iar latimea deasupra axei posterioare este de 1900 mm (+20 mm). Ecartamentul este cu 42 mm mai mare la puntea fata, in timp ce ecartamentul spate a crescut cu 10 mm. In premiera pentru Turbo, jantele au marimi diferite: 20 de inci in fata (anvelope 255/35) si 21 de inci in spate (pneuri 315/30).
Unele echipamente disponibile optional subliniaza caracterul sportiv al noului 911 Turbo S: Porsche Active Suspension Management (PASM) cu garda la sol coborata cu 10 mm si evacuare sport, ce asigura un sunet pe masura performantelor dinamice. In Germania, 911 Turbo S Coupe costa 216.396 Euro (TVA inclus), in timp ce 911 Turbo S Cabriolet are un pret de 229.962 Euro.