
Ultimele zvonuri din presa sustin ca Alfa Romeo va reveni la masinile cu tractiune spate si va renunta la tinerele modele Mito si Giulietta.
Alfa Romeo, unul dintre brandurile cu mare traditie in lumea automobilistica, trece prin cea mai neagra perioada din istoria sa. Desi brandul a ramas, produsele marcii nu mai reprezinta incredere sau interes. A-ti cumpara un Alfa Romeo a fost si este un risc asumat, dar acum clientii sunt din ce mai rari. De cativa ani buni, marca se chinuie sa intre pe piata americana, vazuta ca un colac de salvare, insa lucrurile sunt tergiversate intotdeauna iar deadline-urile nerespectate.
Aceasta instabilitate manageriala alunga clientii si adanceste criza in care se regaseste compania din Milano. Dar Alfa Romeo ramane o comoara a grupului Fiat. Sefii italieni au incercat orice, s-au razgandit si au incercat din nou. Ultimele barfe legate de Alfa vorbesc de o noua solutie: intoarcerea in trecut. Alfa Romeo, brand cu pretentii premium, vrea sa renunte la modelele Mito si Giulietta cu tractiune fata si sa revina la modelele cu tractiune spate. Fara un fundament pe segmentul premium european, Alfa mizeaza totul in orb si pleaca la vanatoare de teutoni. Acest lucru se va intampla din 2015 si va apropia marca milaneza de Maserati. Sa vezi atunci dezastru!
Subiectul este larg dezbatut in presa occidentala, unde preocuparea pentru Alfa a trecut de stadiul grijilor si s-au gasit solutii: VW. In mod ridicol, publicatii prestigioase fac analize si dedica mii de semne vanzarii Alfa de la Fiat catre VW. E adevarat ca in povestea asta si-a bagat nasul, un pic mai mult decat era nevoie, si domnul Ferdinand Piech, personaj cunoscut, om important.
Chiar si noua solutie – tractiunea spate – pare cusuta cu ata alba de fanii jurnalisti ai masinilor Alfa Romeo. De grija unei istorii care trebuie sa mearga mai departe, ei au gasit si solutii. Mai intai un rival pentru Seria 3, urmat de o Alfa facuta pentru a concura cu Seria 5. Dupa care, dar asta doar dupa 2015, va urma o pereche de SUV-uri, dedicate – banuim – tot celor de la BMW. Cum visurile nu sunt interzise prin lege, in lumea dezvoltata a civilizatiilor de limba engleza se vorbeste doar despre motorizari cu 6 cilindri in linie. O nebunie totala, carevasazica. Bineinteles, intoarcerea in Statele Unite vine de la sine. Am trecut de jumatea lui 2013, insa timp mai e, spun soaptele. Optimistii dau ca sigur venirea lui Mito si Giulietta pe pamant american chiar de acum, chiar daca in 2 ani, spun aceleasi voci, vor disparea.
Marchionne, il capo di tutti capi Fiat si Chrysler, mentine vraja amorului imaginar pe care americanii l-ar avea pentru Alfa Romeo. Ultima data a spus ca e important ca Alfa sa vina in SUA la momentul ideal si nu la cel stabilit. Dincolo de toate acestea, Alfa Romeo este iubita, indragita si apreciata, ca orice femeie cu care toata lumea vrea sa se culce, dar pe care nimeni nu vrea sa o ia de nevasta. Si asa va ramane, insa nu oare doar ca o amintire din trecut?