Teste

Top 3 Summer Funky Cars

De 8 august 2010No Comments

Sunt speciale. Sunt superbe. Sunt apreciate. Si, cel mai important, atrag toate privirile vara asta, desi nu sunt cabrio! In ordinea intrarii in defilare prin fata cafenelelor, mall-urilor si restaurantelor: Fiat 500 by Diesel, Citroen DS3 si MINI Cooper S Mayfair 50 Anniversary Edition. Am testat „fitele” acestei veri, care iau forma unor editii speciale destinate celor care vor sa fie remarcati prin stil, nu prin opulenta. Doamnelor si domnisoarelor, nu parasiti frecventa!

Fata in fata cu acest “Top 3 masini zglobii vara asta”, pe rand si pe scurt,Mihai Ivascu, Cezar Bute si Dragos Nacu isi exprima parerea despre Fiat 500 by Diesel, Citroen DS3 si, respectiv, MINI Cooper S Mayfair 50 Anniversary Edition.

Diesel Power? No, Diesel Style!

Daca un Fiat 500 standard era foarte usor de reperat in trafic, editia limitata, realizata in colaborare cu Diesel, este un adevarat magnet pentru privirile trecatorilor. Culoarea speciala reprezinta elementul forte al acestui model, desi nici noile jante, bandourile personalizate sau logo-ul Diesel nu trec neobservate. Personalizarea interiorului s-a limitat la tapiserie si gravatea logo-ului Diesel pe schimbator si pe plansa de bord. Desi la capitolul motorizare nu surprinde cu absolut nimic nou, fiind echipat cu propulsorul pe benzina de 1.4 litri, Fiat 500 by Diesel reprezinta un adevarat “statement” in materie de stil.

http://www.youtube.com/watch?v=ZdUWt09wptQ

Se vrea a fi masina domnisoarelor pasionate de moda si brand-uri, de machiaj si de lectura, de shopping si de clubbing.

Se doreste a fi masina tinerilor cu personalitate puternica, dar nu in sensul agresiv, ci intr-unul artistic. Singurul minus notabil, rigiditatea suspensiei! Dar cand esti tanar, parca orice e suportabil nu?

Daca cel mai ieftin Fiat 500 echipat cu motorizarea de 1,4 litri – 100 CP costa 12.500 de euro (cu TVA inclus), versiunea speciala testata de noi – by Diesel, dotata cu acelasi motor, costa 14.000 de euro (cu TVA inclus). Insa lista dotarilor standard este, bineinteles, mai generoasa si exclusivista

Stilul sunt eu!

DS3, prima incercare Citroen de a readuce in prim plan istoricul simbol DS, este in esenta o varianta speciala a modelului C3. Si nici nu va imaginati cat de speciala. Sa va explic. Sunt constient ca cele trei masini vor genera nenumarate zambete in randul femeilor, dar ele sunt predispuse genetic sa zambeasca si sa aiba un mod mai placut de a trai. Si atunci, ce te faci? Pentru ca in cazul de fata e vorba de un barbat (daca imi este permis…) care a tinut-o numai intr-un zambet la volanul DS-ului. Ce MINI? Ce Fiat 500? Imi pare rau, dar nu le cunosc! Poate de vina a fost si timpul necesar pentru a procesa ideea ca ma aflu la volanul unui model sportiv Citroen, de o eleganta iesita din comun si la care am vazut niste elemente de design pentru care numai pe francezi ii poti invinovati.

http://www.youtube.com/watch?v=4ZTThWTeGYc

La exterior, mult negru, a carui dominatie este intrerupta de plafonul, de oglinzile si de jantele albe. Farurile sunt similare celor de pe C3, insa liniile verticale din LED-uri, adica luminile de zi, dau o nota de agresivitate. Imi spun: “Asta da curaj. Sa te expui tu la riscul de a intoarce atatea capete pe strada? Si uita-te la el ce look suparat are! E clar, am dat de o masina frumoasa, care nu s-a chinuit prea mult sa castige votul meu.” Pentru toate aceste impresii va rog sa dati vina pe Citroen-ul DS3 in varianta Sport Chic.

Interiorul este negru, cu aspect lucios, iar tapiteria din piele combina bejul cu negrul. Scaunele profilate si volanul usor tesit suprind placut. Consola centrala gazduieste display-ul navigatiei MyWay si al sistemului de sunet cu Bluetooth. Toate aceste jucarii plus clima, farurile automate, oglinzile rabatabile, senzorii de parcare si cotiera centrala formeaza un pachet optional de 1.200 de euro. Ai sa te bucuri de suficient spatiu pentru a putea incerca deplasari mai lungi, cu inca trei pasageri, ale caror bagaje isi vor gasi locul in portbagajul de 285 de litri.

Varianta Sport Chic vine echipata cu un motor 1.6 THP ce dezvolta 150 CP, cuplat unei cutii manuale cu sase rapoarte. Aceasta combinatie ii permite DS3-ului sa accelereze pana la prima suta in 7,3 secunde si sa atinga o viteza maxima de 214 km/h. Cel mai mult am fost impresionat de faptul ca masina nu se simte ca un turbo. Are acea eleganta frantuzeasca, puterea fiind livrata liniar si fara prea mare agitatie incepand cu 1.500 de ture. Suspensiile MacPherson pe fata si bara de torsiune de pe spate ofera rezultate impresionante din punct de vedere dinamic, dar acest lucru i-ar putea speria putin pe fanii marcii franceze care au pus mereu accent pe zona confortului.

Citroen DS3 Sport Chic, cu toate optionalele, costa 22.150 de euro (cu TVA inclus). Nu stiu ce sa spun despre acest pret, dar pot spune sigur ca DS3 este o reteta de succes care o sa atraga clientii dornici de o imagine si de un feeling premium.

Detoneaza-ma, o sa-ti placa!

Cu toate ca marca MINI este asociata deseori cu sexul frumos, atunci cand vine vorba despre un Cooper S nu poti sa iti imaginezi la volan decat o domnisoara precum Alina Bunica, spre exemplu. Sau un barbat. Si asta pentru ca masina este o adevarata bomba pe roti.

Avand o directie foarte precisa, o manevrabilitate ce reflecta perfectiunea, dar si un motor deosebit de potent, comportamentul de drum al unui Cooper S poate fi asemuit, fara exagerare, cu cel al unui kart. Timoneria cutiei de viteze cu sase rapoarte este exacta, iar suspensia este perfecta pentru ceea ce se doreste a fi aceasta masina. Desi unele pareri sustin ca suspensia este mult prea rigida, catalogand acest aspect ca fiind unul negativ, eu spun ca drumurile noastre sunt prea deteriorate si consider mai degraba acest aspect ca fiind unul negativ.

http://www.youtube.com/watch?v=ANEOirJyGxs

Iar daca vrem neaparat sa ii gasim defecte acestui model, tot nu putem. Ceea ce unii numesc defecte, pentru cei ce au gandit MINI acestea reprezinta caracteristici ale personalitatii sale unice. Si aici intra in discutie caracterul practic si valorile sale scazute subliniate de bancheta, care poate acomoda cel mult doi copii mici. Dar si de portbagaj, care nu a fost gandit pentru cumparaturile masive din hypermarket, ci pentru un shopping scurt in mall sau pentru un volum rezonabil de bagaje in cazul unei calatorii de doua persoane.

 

Desi este o masina sport in toata regula, Cooper S dispune de functia de oprire/pornire automata a motorului, care intra in actiune atunci cand astepti la semafor sau atunci cand esti victima traficului aglomerat. Nu trecem cu vederea nici butonul Sport, care transforma modelul dintr-o fiara intr-o bruta. Ambele in sensul bun al cuvantului.

Motorul de 1,6 litri produce 175 CP (in viitorul apropiat va fi disponibila in Romania o versiune revizuita a motorizarii, care produce 184 CP) la 5.500 rpm si 240 Nm (260 Nm in overboost) intre 1.600 si 5.000 rpm. Demarajul de la 0 la 100 km/h necesita 7,1 secunde, iar viteza maxima este de 225 km/h. Consumul mediu este de aproximativ 10 l/100 km.

Pretul unui MINI Cooper S este de 23.491 de euro (cu TVA inclus), iar pentru pachetul Mayfair 50 Anniversary trebuie sa plusati 5.400 de euro. In total, un exemplar din aceasta editie aniversara costa 28.891 de euro (cu TVA inclus).

Share

Leave a Reply

thirteen − eight =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373