
Desi spatiul este o problema din ce in ce mai mare in traficul contemporan, dimensiunile masinilor mici tind sa creasca, fata de epoca de dupa cel de Al Doilea Razboi Mondial. Atunci, masinile europene, construite pentru un middle-class aflat in expansiune, erau cunoscute pentru marimile lor minione.
Masina a devenit, in timp, de la un obiect de lux, unul utilitar si odata cu acest pas, automobilul s-a indreptat catre segmentul popular. VW Beetle a fost primul automobil destinat popurului, cum s-ar zice, si trebuia sa fie o masina mica pentru a putea costa cat mai putin. Insa au urmat si modele mult mai mici, asa cum a fost BMW Isetta, produs prima data in 1955.
Modelul era construit din principii economice si avea sa fie produs pana 1960 in nu mai putin de 160.000 de exemplare. Odata cu aceasta mini-masina a aparut un trend pe piata auto, un trend care avea sa continue cu originalul Fiat 500 si alte modele pana la Smart-ul din zilele noastre.
Iata care sunt cele mai mici 5 modele auto din lume:
Mahindra REVA Electric Car Company (RECC)
Masina indiana a fost produsa initial pentru SUA, dar se poate gasi in Marea Britanie. Este practic un automobil electric inainte de epoca electrica care masoara in lungime 230 cm, in latime 130 cm si inaltime 160 cm.
Smart Fortwo
Primul Smart cu 2 locuri a fost lansat in 1998 si s-a recomandat ca o masina veritabila pentru traficul urban. Prima versiune avea 250 cm in lungime, 151 in latime si 152 in inaltime.
Commuter Cars Tango
Un automobil cu doua locuri a fost si Tango, construit in 1998. Prevazut cu un motor electric montat in spate, modelul prezenta 2 locuri dispuse pe verticala si putea accelera de la 0 la 100 km/h in 4 secunde. Tango a fost o masina de lux, cel putin daca judecam dupa pretul de 121.000 dolari bucata si primii sai clienti: actorul George Clooney si co-fondatorul Google Sergey Brin. Avea o lungime de 259 cm, o latime de 99 cm si o inaltime de 152.
Lumeneo Smera
Este alta ciudatenie care prin 245 cm lungime si 80 cm latime se numara printre cele mai mici masini din lume. Nascuta in 2009, masina beneficiaza de baterii litiu-ion care asigura propulsia electrica. Cu 40 de cai putere si o viteza maxima de 130 km/h, vehiculul este practic un scuter acoperit
Renault Twizy
Acelasi titlu pare sa-i vina manusa si noului Renault Twizy. Cu 234 cm lungime, 124 latime si 146 inaltime, modelul are doua motoare de 17 cai si o baterie de litiu-ion de 6,1 Kwh. Este ultimul venit si cel mai modern dintre vehiculele cu 4 roti de mici dimensiuni. Noul Twizy este disponibil si pe piata din Romania.