Cel mai asteptat anunt al conferintei de presa Fiat Chrysler Automobiles, in care si-a prezentat planul pe urmatorii 5 ani, a fost cel legat de programul de reabilitare al marcii Alfa Romeo. Era de notorietate ca dupa aproape un deceniu de promisiuni incalcate, legendarul brand din Milano pregateste o revenire serioasa pe piata auto mondiala.
De data asta se pare ca Grupul FCA a luat masurile care se cuvin. Spre exemplu, in urmatoarele 18 luni echipa de ingineri se va tripla, urmand sa ajunga la 600 de specialisti. Toate modelele vor fi produse doar in Italia iar pentru urmatorii 5 ani sunt programate nu mai putin de 8 noi exemplare. Noua gama va acoperi de la clasa compacta pana la clasa E, de sedanuri precum BMW Seria 5, toata plaja de masini disponibile pe piata.
Toate modelele noi vor veni cu tractiune spate, noua orientare Alfa Romeo, iar unele dintre ele vor avea si tractiune integrala. Alfa Romeo a livrat doar 74.000 de unitati in 2013, insa planul de redresare prevede ca in 2018 sa ajunga la 400.000 unitati produse anual.
In ceea ce priveste noile modele, Alfa va lansa in 2015 un sedan de clasa medie si noi versiuni de top reunite in gama Quadrifoglio Verde. Deocamdata este neclar daca Quadrifoglio Verde va servi ca emblema pentru versiunile de top ale diferitelor modele Alfa Romeo sau daca va prinde conturul unui semi-brand, dupa modelul AMG de la Mercedes sau M de la BMW.
Din 2016 pana in 2018 va fi lansata cu adevarat ofensiva pe piata auto, cu doua modele compacte, doua SUV-uri, un model Spider, un al doilea sedan de clasa medie si un sedan de mari dimensiuni. Daca la design, brandul isi va pastra esenta sa deosebita, la capitolul tehnic trebuie sa ne asteptam la schimbari majore.
Harald Wester, seful Alfa Romeo, spune ca distributia greutatii va fi 50:50, tractiune va fi spate iar puterea in functie de masa. Motorizarile vor fi suta la suta italiene iar la nivel de top va debuta un diesel de aproximativ 300 cai putere si un propulsor pe benzina de 400 sau chiar 500 cai. Nu vor lipsi din gama motorizarile turbo cu 4 cilindri si puteri cuprinse intre 200 si 350 cai.
Scopul este simplu, conform lui Wester: „Sa ne intoarcem la acea Alfa Romeo pe care oamenii o admirau!”.