Toyota a anuntat ca va prezenta conceptul Fuel Cell Hybrid Vehicle (FCHV) la Salonul Auto de la Frankfurt. Prototipul este gandit sa prefigureze modelul de serie anuntat pentru 2015.
FCHV utilizeaza un sitem de propulsie bazat pe pile de hidrogen si un sistem Hybrid Synergy Drive. Modul hibrid va fi alimentat de o baterie pe litiu-ion de 21 kW in timp ce hidrogenul va fi depozitat in doua rezervoare de mare presiune. Producatorul nipon nu a dorit sa ofere detalii despre modul de functionare al noului concept, insa se stie ca acesta reprezinta o evolutie a lui FCV-R concept, prezentat in 2011 la Salonul Auto de la Frankfurt.
Inginerii niponi au redus capacitatea rezervoarelor cu hidrogen dar au marit potentialul de putere. Mai mult, au utilizat materiale noi care sa permita sistemului sa functioneze pana la temperaturi de minus 30 de grade Celsius.
Un alt plus este cresterea autonomie la 563 km. Tehnologia bazata pe pile de hidrogen este extrem de scumpa, motiv pentru care modelul de serie va costa peste 80.000 de euro.