
Toyota a prezentat astazi o noua gama de motoare mici care promite imbunatatirea consumului cu pana la 10 procente fata de ceea ce exista pe piata la ora actuala.
Unul dintre noile motoare este dezvoltat de la zero, are o cilindree de 1.3 litri si ruleaza pe ciclul Atkinson. Mai mult, poate fi asociat cu trenuri de rulare hibride.
Inginerii niponi au ales aceasta tehnologie datorita eficientei aduse la nivelul ratei de compresie, ceea ce aduce o eficienta termala mai mare. Cu alte cuvinte, scade gradul de pierdere al caldurii.
Unele schimbari aduse in interiorul cilindrului, determina o scadere a consumului cu pana la 15% fata de actualele generatii de motorizare.
Primul producator auto al lumii a mai prezentat noul propulsor 1.0 litru, dezvoltat in comun cu Daihatsu. Nu foloseste ciclul Atkinson, dar utilizeaza aceeasi basculare din interiorul cilindrului, o rata ridicata de compresie si un sistem de racire EGR.
Combinat cu sistemul start-stop, noul propulsor promite o economie de consum de pana la 30%. Pana in 2015, vor fi introduse aproximativ 14 noi variatiuni ale acestor motoare pe unele dintre modelele marcii japoneze.