
Ramasa in urma fata de concurenta, in ceea ce priveste oferta de modele electrice, Toyota a pus in aplicare strategia Beyond Zero (bZ), pentru a dezvolta o intreaga familie de vehicule electrice. bZ4X este un model de serie, in ciuda numelui care suna a concept, va fi prezentat in Europa pe 2 decembrie, moment in care va fi deschisa si lista de comenzi.

Toyota a dezvoltat noul model in colaborare cu Subaru, pe platforma e-TNGA destinata modelelor electrice. bZ4X va fi disponibila atat cu tractiune fata, cat si integrala In cazul versiunii cu doua roti motrice, motorul dezvolta 204 CP si 265 Nm, indeajuns pentru a permite un sprint 0-100 k/h in 8,4 secunde. Modelul 4×4 are doua motoare electrice de cate 109 CP, pentru o putere cumulata totala de 217,5 CP si 336 Nm si 7,7 secunde pana la prima “suta”. De altfel, la dezvoltarea sistemului 4×4, Subaru contribuit cu intregul sau know-how.

Bateria de 71,4 kWh, ce garanteaza 90% din performante dupa 10 ani sau 240.000 km asigura o autonomie de 450 km. In cazul unei statii de 150 kW sistemul de incarcare restabileste o autonomie de 350 km in 30 de minute. Optional se poate comanda plafon ce integreaza mini panouri solare, care incarca suplimentar bateria – cu masina in mers sau parcata – asigurand, conform datelor oficiale o autonomiem suplimentara de pana la 1.800 km pe an.

Toyota bZ4X vine cu o premiera mondiala, fiind primul model de serie care va oferi sistem de directie by wire. Acesta va elimina practic legatura coloanei de directie cu rotile, ceea ce va elimina socurile transmise de suprafetele stricate, aducand mai mult confort si, conform Toyota, un raspuns mai precis. In acest caz, bracarea completa stanga-dreapta se face in doar 150 de grade de rotatie a volanului, motiv pentru care acesta nu mai are forma clasica, ci arata ca o mansa. In Europa, directia by wire va sosi mai tarziu, ceea ce inseamna ca exemplarele vandute aici vor avea volan clasic.