
Firma de consultanta Interbrand a publicat lista cu cele mai bune 100 branduri din lume. Clasamentul a suferit modificari majore la varf, celebra companie Coca-Cola fiind coborata din top de Apple si Google.
In top 100, industria auto a avut 14 reprezentanti, majoritatea dintre ei reusind sa-si mareasca valoarea de brand in 2013. Toyota, primul producator auto al lumii, a reusit sa ocupe un prestigios loc 10 la general si sa ramana astfel pe primul loc in industria auto. Mai mult, valoarea de brand a crescut de la 29 de miliarde de dolari la 35.
Mercedes-Benz, BMW si Honda au reusit performante deosebite, si anume sa se claseze in top 20 Global Brands. Mercedes a ocupat locul 11 iar BMW 12. Pentru niponii de la Honda le-a fost rezervata pozitia cu numarul 20. Studiul de anul trecut plasa Volkswagen pe locul 39, insa anul asta germanii au urcat pe 34, cu o valoare de brand de 11,12 miliarde de dolari. Ford si Hyundai au continuat lista de producatori auto din top 50, ocupand pozitiile 42 respectiv 43.
Cea mai mare crestere a valorii de brand a fost consemnata in dreptul celor de la Porsche, care au un plus de 26 de procente, pana la 6,5 miliarde de dolari. O noutate a reprezentat-o intrarea Chevrolet in top, direct pe locul 89. Un alt brand extrem de important in lumea auto – Ferrari – a reusit sa ocupe locul 98, cu o valoare de 4,01 miliarde de dolari.
Dupa Apple, Google si Coca-Cola, in top 10 au mai intrat IBM, Microsoft, General Electric, McDonalds, Samsung si Intel.