Scaderea vanzarilor pe piata chineza pentru Toyota poate rasturna clasamentul industriei auto la finele acestui an. Toyota pastreaza titlul de cel mai mare producator auto al lumii dupa primul trimestru al anului, perioada pentru care japonezii au raportat 2,43 de milioane de vehicule vandute.
Cursa pentru suprematia in industria auto se mentine foarte stransa la varf, in conditiile in care GM a raportat 2,36 milioane de vehicule iar VW 2,27. Toyota ramane lider insa se va teme pentru aceasta pozitie, deoarece vanzarile japonezilor au scazut cu 2,2 procente in primele trei luni ale anului.
Nu acelasi lucru se poate spune si despre GM sau VW, care au cunoscut cresteri de 3,6% respectiv 5,1%. Vanzarile din China sunt cauza acestei scaderi. Toyota a scazut pe cea mai importanta piata a lumii cu 13%, din cauza boicotului impus de clientii chinezi la adresa produselor nipone, dupa incidentul diplomatic dintre cele doua state. In tot acest timp, GM si VW castiga pe piata chineza. Atat oficialii Toyota cat si cei de la GM au declarat ca ei incearca sa vanda masini bune si nu sa fie neaparat pe primul loc in industrie.