HighlightStiri

Toyota RAV4 a depasit 10 milioane de unitati vandute

De 13 aprilie 2020No Comments
; ; ; ; ; ;

Era anul Revolutiei din Romania cand Toyota prezenta la Tokyo Motor Show conceptul RAV-FOUR, ce avea sa se transforme, cinci ani mai tarziu, la Geneva, in prima generatie RAV4 (Recreational Active Vehicle 4 wheel drive). Modelul a fost primit excelent pe piata, iar in 1994, primul an de comercializare, a fost vandut in putin peste 53.000 de unitati. Una an mai tarziu, vanzarile s-au triplat, iar in 2001 RAV4 atingea pragul primului milion de unitati. Cifrele au crescut apoi intr-un ritm sustinut, cu cate 1 milion de unitati  la fiecare patru, trei, doi si chiar un an departare.

Prima generatie, 1994 – 2000

In momentul lansarii, RAV4 avea caroserie cu trei usi, masura doar 3,69 metri lungime si era propulsata de un motor cu benzina de 2.0 litri si 129 CP, montat transversal. Avea tractiune integrala permanenta, fara reductor, diferit de modelele 4×4 mai greoaie ale vremii. In 1996 s-a adaugat versiunea cu cinci usi (4,1 m lungime) si optiunea 2WD.

A doua generatie, 2000-2006

Folosea o platforma tehnica noua, fiind oferita in varianta cu trei si cinci usi si adaugand inca putin la lungime fata de vechea generatie (5,5 cm, respectiv 4 cm). Motorizarile pe benzina erau doua la numar: 1.8litri si 123 CP, alaturi de 2.0 litri si 150 CP. Versiunile 4WD au primit un diferential central cu alunecare limitata, iar pe lista de optionale figura un diferential spate Torsen. In 2001 a aparut prima motorizare diesel pentru RAV4, un 2.0 D-4D de 116 CP.

A treia generatie, 2006- 2012

Din nou primeste o noua platforma, iar caroseria cu trei usi dispare din oferta. Versiunea cu cinci usi creste generos in dimensiuni (+ 19 cm), iar pentru pietele SUA si Rusia exista si o varianta cu ampatament alungit. Gama de motorizari creste, cu unitati pe benzina de 2.0, 2.4, 2.5 si 3.5 (V6), plus un nou turbodiesel de 2.2 litri. Debuteaza si un nou sistem de tractiune integrala, cu gestiune electronica, plus functiile Downhill Assist Control si Hill-Start Assist Control.

A patra generatie, 2013- 2018

Se adopta o singura marime de ampatament pentru toate pietele, iar caroseria se alungeste cu inca 23,5 cm. Sunt oferite doua motoare cu benzina (2.0 si 2.5 litri), respectiv doua diesel-uri (2.0 si 2.2 litri). Sistemul de tractiune integrala se perfectioneaza prin introducerea sistemului Dynamic Torque Control, dar si a unui mod sport. In 2016 apare prima versiune hibrida, ce dezvolta 197 CP si anunta un consum mediu de doar 4,9 l/100 km, cel mai bun din clasa.

A cincea generatie, 2018 – prezent

Este primul SUV al marcii dezvoltat pe noua platforma Toyota New Global Architecture. Ofera cea de-a patra generatie a tehnologiei hibrid, impreuna cu un motor nou de 2.5 litri pe benzina. Anul acesta va primi pentru prima data si o versiune plug-in hibrid, devenind cea mai puternica Toyota RAV4 de serie, cu 306 CP. Cifrele de vanzari inregistrate la sfarsitul lunii februarie 2020 indicau deja 10.080.834 unitati vandute la nivel global.

 

 

Share

Leave a Reply

19 − 5 =