Teste

Un gentleman excentric – Test Mini John Cooper Works Paceman All4

De 7 august 2014No Comments

Cel mai nonconformist model din gama Mini, cu mentiunea ca nici celelalte nu sunt cu mult mai comune, a poposit pentru cateva zile in curtea Voom.ro.

Echiparea John Cooper Works aduce cateva minuni sub capota, insa acum, cand masina sta pe loc, remarc efectul pozitiv pe care kit-ul de caroserie il are asupr acestui model, in comparatie cu versiunile de la baza gamei.

Design – Confort

Caroseria lui Paceman este, evident, sursa tuturor controverselor, iar faptul ca incepe ca un Mini Countryman si se termina ca un Mini hatchback pare ilogic, dar…

In esenta, Paceman combina ce e mai bun de la ambele modele. Ma refer aici la eleganta data de caroseria cu doua usi a hatchback-ului si la spatiul interior si tractiunea integrala de la Countryman.

Fiind un SUV cu doua usi cum destul de rar vezi, la aceleasi standarde ar mai fi Range Rover Evoque, nu e de mirare ca toata lumea se uita insistent la masina, iar echiparea JCW are partea ei de “vina”.

Cu o lungime asemanatoare cu cea a lui Countryman, Paceman este asadar cu aproximativ 20 cm mai lung decat Mini, cresterea fiind in mod special resimtita de pasagerii de pe bancheta care au la dispozitie mult mai mult loc. Asadar, calatoriile mai lungi nu mai sunt o problema, iar spatiul destinat bagajelor este vizibil mai incapator, cu toate ca nu il putem cataloga drept generos.

Singurul lucru pe care il putem reprosa lui Paceman, vorbind din punct de vedere stilistic, este faptul ca nu a preluat portierele fara rama. Un detaliu mic ce inca reuseste sa produca un efect “premium” pe versiunea hatchback.

Motor – Cutie de Viteze

Categoria unde initialele JCW justifica pretul cerut de Mini  este cea care include motorul si trenul de rulare. Cei 218 CP furnizati de motorul turbo de 1,6 litri in patru cilindri sunt directionati catre toate cele patru roti prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu sase trepte. Pe lista de preturi exista si o versiune automata, care insa nu pare a fie optiunea cea mai buna de acesata data.  

Ca orice motor pe benzina, cei patru cilindri prefera turatiile inalte unde pot fi folositi toti cei 218 CP, insa gratie turbinei, performantele sunt suficuente imediat ce turometrul trece de 2.000 rpm. Incepand de la acesta valoare, sunt disponibili toti cei 300 Nm pe care motorul ii poate oferi.

Stim ca mai nou la sportivele de mici dimensiuni se poarta cutia de viteze automata cu dublu ambreiaj, insa daca nu esti interest doar de performante ci de experienta din spatele volanului, asa ca noi, vei aprecia cu siguranta cutia de viteze manual. Cursa manetei este scurta si indexarea precisa, efortul ce trebuie depus fiind in spiritul sport al masinii, adica  ceva mai mare.

Dinamica – Performante

Ajutat de suspensia rigida si de tractiunea integrata, Paceman JCW are un pronuntat caracter sportiv, ce da agilitatea necesara pentru a ne strecuta prin oras, dar care isi arata adevarata valoare cand drumul incepe sa fie virajat. Tractiunea integrala ajuta la pastrarea trasei dorite, iar limita aderentei se atinge destul de greu, fapt care genereaza un sentiment de incredere.

Constructorul anunta un demaraj pana la 100 km/h de 6,9 secunde si o viteza maxima nu foarte mare, de 226 km/h,  ce va fi insa destul de rar atinsa in mod normal.

Fiind vorba de un motor pe benzina si o tractiune integrala, am fost tentati sa credem ca vom avea parte de un motor “insetat”, mai ales in oras. Insa Paceman s-a comportat exemplar din acest punct de vedere si, fara sa fie la fel de eficient ca un diesel, nu ne-a lasat impresia ca benzina dispare “vazand cu ochii”. Meritul revine sistemului start-stop, care se descura exemplar chiar si atunci cand climatizarea este pornita, cu o conditie insa. Soferul trebuie s se abtina de la a apasa acceleratorul pana la capat.

Concluzie

Mini John Cooper Works Paceman este un fel de Mini “EVO”, care insa ofera, pe langa performante mult mai bune, si un habitaclu mai spatios.

La 37.510 euroofertele din partea concurentei sunt numeroase, insa nici una nu se prezinta cu un design atat de original. Din acest punct de vedere, paceman face parte din acea categorie care ori iti place din prima, ori nu-ti place deloc.

Totusi, daca-ti place stilul Mini, dar vrei sa ai pe masina o transmisie integrala, iar pasagerii de pe bancheta sa nu-ti reproseze ca nu te-ai gandit la ei, atunci Paceman e solutia.

 {gallery}Mini John Cooper Works Paceman All4{/gallery}

 

Share

Leave a Reply

eighteen + thirteen =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373