
Elon Musk este fara indoiala omul momentului. Dupa disparitia lui Steve Jobs, era nevoie de cineva care sa ocupe locul vacant pentru un Mesia al antreprenoriatului. Opinia publica s-a indreptat spre Elon Musk, fondatorul Tesla Motors, singurul om care conduce o companie privata care efectueaza servicii pentru NASA, etc, etc. Elon Musk a ocupat din nou prima pagina a ziarelor odata lansarea primului model Tesla pentru mase, adica a primului automobil electric zice-se pentru mase, avand in vedere ca pretul de 35.000 dolari nu este tocmai unul accesibil oricui. Insa, marketingul facut in aceasta directie a prins la clasa mijlocie a lumii civilizate si aproape 300.000 de indivizi s-au trezit peste noapte, ca in tumultul acesta de entuziasm, merita sa depuna o comanda pentru o masina a viitorului.
Odata cu Tesla, si Elon Musk prospera. Succesul in afaceri si mai ales succesul in media ii ofera antreprenorului o noua perspectiva. Dar sa o luam cu inceputul. Un anume Edward Tanas, din Cagary, Canada, si-a stabilit o misiune: sa-l vada pe Elon Musk nominalizat la un Premiu Nobel.
Fanul lui Musk a inaintat o petitie online pentru acest lucru, semnata deja de vreo 500 de persoane. Canadianul considera ca Elon Musk trebuie sa primeasca Nobelul fie doar si pentru succesul imens in comenzi al noului model electric. Aici ajungem la rolul de Mesia atribuit tanarului afacerist, care „si-a sacrificat viata pentru pentru a ajuta economia si transporturile mondiale cu descoperiri tehnologice deosebite care mai sunt si prietenoase cu mediul”.
Lucrurile devine si mai interesante cand cetateanul Edward Tanas aduce aminte despre realizarile stiintifice ale antreprenorului in explorarea spatiului, spunand ca Musk nu trimite rachete in cosmos, ci „isi pregateste drumul catre Rai”.