Teste

Un pas inainte – Test cu Opel Mokka

; ; ; ;

Opel a pasit cu Mokka in categoria SUV cu cel mai mare potential in acest moment. Cum se descurca valorile constructorului german intr-o companie atat de selecta puteti afla din randurile de mai jos. Opel a pastrat mereu prioritara latura practica a modelelor sale, pe care a incercat sa o combine cat mai bine posibil cu noile tendinte in desisgn fara de care nici un producator nu are vreo sansa.

Atrasi de succesul (aproape) garantat, multi producatori au pus cat mai in fata in planurile de viitor un astfel de model. Cei care au fost prinsi “pe picior gresit” inca se mai afla la planseta, insa acest segmet are destul de multi membrii acum pentru a capata o forma finita. Opel are o experienta limitata in domeniul 4×4, din fericire insa segmentul SUV compact nu prea tine cont de acesta “calitate”. Tractiunea integrala este orcum optionala pentru majoritatea versiunilor iar pozitia inalta la volan doar ajuta vizibilitatea din trafic.

Design/Confort

Opel Mokka se face remarcat in primul rand prin designul exterior echilibrat si elegant care pune in evidenta foarte bine imaginea de marca. Fara sa recurga la solutii extravagante, linia caroserie reuseste sa atraga privirile prin eleganta si detalii. Caroseria pare impunatoare pentru ca acesta este si scopul acestor masini, si anume o compacta care pretinde ca e mare, insa cei 4,27 m lungine ne conving ca nu este asa. Cu o lungime aproximativ egala cu a unui Astra hatchback, Mokka ofera mai mult spatiu pentru bagaje si pasageri, asadar din acest punct de vedere este in avantaj, daca se justifica si diferenta de bani ce trebuie achitata.

Atmosfera eleganta data de formele caroseriei se pastreaza si la interior, cu un design al plansei de bord organizat in stilul celorlalte modele din gama. Am apreciat stilul, insa calitatea plasticului folosit nu se ridica peste tot la pretentiile designului. Pozitia la volan este confortabila, iar scaunele ofera o sustinere laterala mai buna decat ne-am asteptat. Vizibilitatea in trafic este foarte buna, insa la manevrele de parcare cu spatele montatii C proeminenti ne obliga sa ne bazam mai mult pe senzorii de parcare.

Pasagerii de pe bancheta nu au nici un motv de nemultumire. Spatiul este suficient atat pentru cap cat si pentru picioare, iar tunelul median de dimensiuni reduse face ca locul din mijloc sa poata fi utilizat fara probleme de catre o persoana adulta. Spatiul destinat bagajelor are printre cele mai bune valori din clasa cu 356 l, iar accesul este facil. Prin rabaterea banchetei volumul util ajunge la 1.372 l.

Dinamica/Performante

Suspensia setata pentru confort este benefica pentru calatoriile mai lungi si da o mana de ajutor si in teren acidentat, dar suntem convinsi ca Mokka va ajunge in acesta situatuie doar accidental. Opel Mokka nu este o masina cu care sa alergi pe serpentine si nici pe autostrada. Evident nu este nici o masina deteren, este doar o masina de oras care a primit cate putin din toate categoriile de mai sus si care, surprinzator, o transforma intr-o masina de oras si mai buna.

Transmisia integrala adauga o senzatie de agilitate si stabilitate care iti da incredere. Nu exista nici o maneta sau buton care sa controleze in vreun fel transmisia integrala. Nu poti selecta 4×2 sau 4×4, singurele butoane care au legatura cu controlul trenului de rulare se gasesc pe aproape oricare masina moderna si se ocupa cu decluplarea ESP-ului. Exceptie face sistemul de asistare la coborarea pantelor care are un buton dedicat in partea de jos a consolei centrale. In rest, transmisia isi face treaba cum stie ea mai bine fara sa bombardeze soferul cu informatii despre ce se intampla si, mai important, fara sa ceara interventia acestuia. Nu putem spune ca ne-a deranjat acest lucru sau ca am avea ceva de reprosat.

Performantele sunt decene pentru un “hatchback 4×4” si pot fi comparate cu orice masina cu dimensiuni similare care este destinata utilizarii zilnice. Nimeni nu-si doreste de la acest tip de masina sa atimga 100 km/h in nu stiu cate secumde, mai importante sunt consumul si autonomia. Confortul in habitaclu se pastreaza chiar si atunci cand calitatea drumului scade, dar incep sa se faca auzite zgomotele trenului de rulare. Garda la sol inalta face ca eventualele obstacole sa nu dea emotii soferului, iar daca se opteaza pentru transmisia integrala, atunc Mokka se descurca onorabil si in teren accidentat. Nu va imaginati nimic spactaculos pentru ca, evident, nu este cazul, insa masina este mai capabila decat pare.

Motor/ Cutie de viteze

Poate parea ciudat pentru unii ca un SUV, chiar si de dimesiuni mai mici, are motor pe benzina, ca sa nu mai spunem ca este vorba de o cilindree de doar 1,4 litri. Totusi, cei 140 CP se descurca onorabil, iar Mokka reuseste sa atinga 100 km/h in 9,9 secunde. Avantajul adus de acest motor este elasticitatea mare si nivelul redus de zgomot si vibratii. Pentru acest “lux” motorul isi cere partea sa, adica 8 l/100 km in ciclul urban si 5,5 l/100 km in afara localitatilor, conform datelor oferite de producator.

Etajarea cutiei de viteze manuale cu sase trepte este setata pentru confort, iar in combinatie cu plaja mare de turatii oferite de motor nu este nevoie de schimbarea treptei de viteza la fiecare depasire, cu o conditie insa. Turatia motorului trebuie sa fie de cel putin 2.000 rpm. Nivelul zgomotului din habitaclu se pasreaza in limite normale chiar si in cazul in care calitatea drumului scade. Motorul incepe sa-si faca simtita prezenta doar cand turometrul incepe sa se apropie de zona rosie.

Concluzie

Opel Mokka este o masina practica ce poate fi folosita atat pentru deplasarile in oras cat si pentru vacanta. Pretul de plecare pentru acest model este de 16.790 de euro, pentru care veti primi un motor pe benzina de 1,6 litri si 115 CP care antreneaza doar rotile din fata. Singura motorizare desel disponibila este 1,7 CDTI de 130 CP atat pentru modelele cu tractiune fata cat si pentru cele integrale. Pretul acesteia este insa cu 2.000 de euro mai mare fata de motorizarea 1,4 turbo de 140 CP care poate fi achizitionata in echiparea Cosmo pentru 22.290 de euro.

Ne-a placut spatiul interior generos de care dispun cei aflati in habitaclu si confortul oferit de suspensii. Motorul pe benzina este placut in utilizare iar sistemul start-stop pastreaza valorile consumului in limitele normale.

Share

Leave a Reply

2 × five =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373