Acum 14 ani, Sam Schmidt se antrena pentru un nou sezon din Indy Racing cand si-a lovit bolidul si s-a accidentat grav. Dupa 5 saptamani in care a respirat artificial, pilotul s-a trezit ca nu isi mai poate folosi bratele si picioarele.
Schmidt nu si-a abandonat visurile si a continuat sa activeze in lumea curselor cu echipa Schmidt Petersen Motorsports. Mai mult, in acest an, in legendara cursa Indianapolis 500, se va intoarce sa concureze desi este in continuare paralizat.
Cu ajutorul Arrow Electronics, pilotul paralizat a pus la punct un Chevrolet Corvette Stingray cu comenzi semi-autonome. Mai precis, va manevra modelul de competitie prin miscari din cap. Arrow, impreuna cu Ball Aerospace, Schmidt Peterson, US Air Force Research Lab si Falci Adaptive Motorsports, a creat o interfata prin care o masina poate fi pilotata doar din miscarile capului.
Tehnologia are la baza markeri inflarosii si camere de luat vederi care citesc comenzile pilotului si transmit semnalele de comanda vehiculului. Pilotul isi va misca capul la stanga sau dreapta in functie de directia in care doreste sa puna bolidul. Pentru franare este destul sa-si aplece capul in jos iar pentru acceleratie sa-l lase pe spate.
Pentru siguranta, masina este prevazuta cu SAM (motorcar semi-autonom), o tehnologie prevazuta cu GPS care permite pastrarea unei distante de 3 metri distanta fata de peretii ovalului din Indianapolis. De asemenea, Sam Schmidt va avea un alt pilot in dreapta sa, care la nevoie poate prelua comenzile masinii.