Moda SUV “invadeaza” incet toate categoriile de automobile si toti constructorii se intrec in a combina cat mai eficient “avatajele” oferite de acesta cu cele ale clasei respective.
Inca de la lansare Qashqai a fost o aparitie inedita prin prisma numelui care necesita putina atentie pentru a fi pronuntat corect. Nissan a vrut sa ofera o alternativa mai practica si mai “cool” pentru clasicul break si a reusit.
Nissan Qashqai este genul de masina care se achita foarte bine de indatoriri, fie ca e vorba de transportul copuiilor la scoala sau de vacanta, oferind exact ce conteaza din fiecare categorie. Polivalenta si confort.
Design – Confort
Exact ca si numele, designul poate sa nu satisfaca toate gusturile, dar cu siguranta este original. Faceliftul aplicat de constructorul japonez a contat nult la “impresia artistica” si a reusit sa readuca modelul in prim-plan. Versiunea “+2” se refera la faptul ca in habitaclu au loc inca doua persoane, in total sapte, si este mai lunga cu x cm fata de modelul de baza, insa transformarea a fost facuta discret, iar diferentele sunt vizibile doar cand cele doua variante se afla una langa alta.
Accesul catre cel de-al treilea rand de scune se face prin plierea spatarului banchetei si rotirea ansamblului spre scaunele din fata. Cele doua scaune de pe ultimul rand se plieaza foarte usor in podeaua portbagajului, si chiar daca par dimensionate pentru copii, pot fi folosite si de un adult, insa distantele ceva mai lungi ar putea sa puna probleme in special din cauza spatiului pentru piciare care este destul de limitat.
Cu exceptia celor doua scaune din portbagaj, Qashqai +2 este identic cu variata de baza. Asta inseamna o vizibilitate buna pentru sofer si un comportament similar cu al unei berline.
Motor – Cutie de viteze
Cu o putere maxima de 115 CP, motorul diesel de 1,6 litri care echipeaza acest Qashqai +2 este departe de a oferi performante spectaculoase. Etajarea buna a cutiei de viteze insa face ca acesta sa para vioi in utilizarea zilnica si, in general, sa faca fata fara probleme pe parcursul unei zile normale.
Consumul de combustibil se pastreaza la un nivel minim pentru acest gen de masina, constructorul anuntand o medie de xl/100 km, ce a fost depasita ina de valorile obtinute in teste, mai ales in traficul urban.
Am apreciat cuplul motor oferit de motorul de 1,6 litri inca de la x.xxx ture si felul in care masina raspunde la acceleratie, insa nivelul zgomotului care patrunde in habitaclu poate deveni deranjant in anumite situatii, in special atumci cand motorul este in sarcina.
Dinamica – Performante
Nissan Qashqai +2 are un comportament excelent pe sosea, ajutat fiind de un centru de greutate coborat si o suspensie setata ceva mai “sport”. Asta inseamna ca denivelarile drumului nu vor fi filtrate in totalitate, insa comportamentul dinamic este foarte apropiat de cel al unei berline.
Butonul rotativ din stanga schimbatorului de viteze ofera trei setari pentru transmisia integrala. Soferul poate opta intre 4×2, Auto si Lock, insa in cele mai multe situatii modul Auto se descurca foarte bine, masina functionand in mod normal doar cu tractiune fata, puntea spate fiind cuplata numai in conditii de aderenta scazuta.
Cum spuneam, performantele nu vor impresiona pe nimeni, insa nu acesta este domeniul pe care pune accentul Qasqai +2. Cei 117 Cp oferiti de motorul 1.6 dCi sunt insa de ajuns pentru deplasarile zilnice si chiar pentru o vacanta in care nu vreti sa lasati nimic acasa.
Concluzie:
Nissan Qashqai +2 ofera mai mult loc fata de versiunea de baza si este mai practic chair daca nu veti transporta zilnic mai mult de cinci persoane. Ampatamentul mai lung adauga un plus de confort si il separa oarecum de concurenta din acest segment.
Motorul diesel de 1,6 litri este cea mai buna alegere daca scopul este obtinerea unui pret de expolatare cat mai mic, caz in care consumul redus si sistemul start-stop vor fi foarte apreciate. Pentru cei care doresc mai multa putere, Nissan pune la dispozitie si un motor disel de doi litri si 160 CP disponibil in combinatie cu o cutie de viteze automata. Pretul de plecare pentru motorizarea 1,6 dCi este de 19.990 de euro.
{gallery}Test Nissan Qashqai 1.6 dci{/gallery}