Special

Un salon fara surprize

De 5 martie 2014No Comments

Cele doua zile dedicate presei la cea de-a 84-a editie a salonului auto de la Geneva s-au incheiat cu un numar impresionant de modele noi lansate, peste 80, insa surprizele, in adevaratul sens al cuvantului, au fost foarte putine.

In special in ultimele doua saptamani am asistat la o avalansa de teasere, imagini “scapate” pe net sau semiprezentari oficiale ale noutatilor ce urmau sa fie prezentate la Geneva, asadar portiler de la PalExpo au avut foarte putine secrete de pazit.

Inca o data internetul se dovedeste a fi cea mai importanta sursa de informare a majoritatii constructorilor, lasandu-ne astfel fara placerea de a “descoperi” noutatile direct in salon.

Partea buna a lucrurilor este legata tot de numarul mare de lansarilor de la Geneva, care arata o revigorare a industiei automobilistice aproape de nivelul cu care eram obisnuiti inainte de criza, cel putin din punctul de vedere al spectacolului oferit. Desigur, asta nu inseamna ca problemele au disparut ca prin farmec, dar este un semn ca lucrurile incep sa revina la normal si ca 2014 va fi anul de redresare al pietei europene.

“Surprizele” salonului de la Geneva

Cativa constructori au rezistat tentatiei de a-si prezenta creatiile inainte de inceperea salonului si au reusit sa pastreze secretul suficient de bine pentru a reusi sa ne surprinda placut la un salon unde aveam impresia ca stim dinainte tot ce misca. Unul dintre aceste modele este conceptul Maserati Alfieri, ce prevesteste un nou model in gama constructorului italian, precum si versiunea Spider a noului McLaren 650S. Din aceeasi categorie face parte si versiunea Spyder a noului Alfa Romeo 4C, despre care stiam ca va fi lansata, insa nu stiam cum va arata.

Premiere mondiale si europene

Chiar daca nu pot fi catalogate ca surprize, printre noutatilor lansate la Geneva se numara si modele care marcheaza schimbari importante de stategie, cum ar fi mutarea tractiunii pe puntea fata in cazul Seriei 2 de la BMW si pe cea din spate pentru a treia generatie Renault Twingo care imparte platforma cu noul Spart ForFour. Foarte important pentru evolutia pietei auto din Europa este si noul trio Citroen C1/Peugeot 108/Toyota Aygo care ar trebui sa impulsioneze simtitor vanzarile celor trei constructori.

Nu au fost neglijate nici automobilele “verzi”, domeniu in care constructorul german Volkswagen s-a arata cel mai interesat, mai ales ca avea ceva teren de recuperat la acest capitol.

Supercar-urile sunt “magnetul”unui salon, acestea fiind reprezentate de premierele mondiale din partea celor doi consgtructori italieni, dar nu numai. Lamborghini si Ferrari au adus la Geneva inlocuitorul lui Gallardo, Huracan, respectiv noul GT cu hardtop retractabil California T, ambele oferind tot ce au mai bun din punct de vedere tehnic si estetic..

Dintre constructorii de pe alte continente s-au remarcat cei de la Jeep, cu noul Renegade ce foloseste platforma tehnica a viitorului Fiat 500x si Honda, care ne-a prezentat cea mai agresiva versiune Civic Type-R de pana acum, chiar daca deocamdata doar sub forma de concept.

Share

Leave a Reply

8 − 8 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373