Teste

Un simbol national – Test Dacia Logan 10 Ani

De 26 decembrie 2014No Comments

Au trecut zece ani de la lansarea primului model realizta in intregime de Dacia sub „umbrela” Renault, Logan. Ajunsa acum la cea de-a doua generatie, berlina noastra „nationala” este rasplatita cu o noua echipare ce preia cea mai inalta pozitie in lista.

Dotarile aflate in premiera pe un model Dacia ridica putin stacheta pentru Logan, dar nu sunt chiar o noutate pentru Renault, care le foloseste de ceva vreme pe cea mai noua generatie a modelului Symbol, ce nu este disponibila la noi in tara, ce este practic un Logan cu embleme Renault si o echipare mai bogata, considerata pana acum nereprezentativa pentru piata din Romania.

Design si Confort

Noua generatie Logan a evoluat mult la capitolul design exterior, probabil Dacia a plecat urechea la comentariile aduse primului model, fiind acum capabila sa stea alaturi de orice model din segment fara a iesi in evidenta faptul ca avem de-a face cu un model semnificativ mai ieftin.

Profitand de existenta modelului Symbol, Dacia a reusti sa cresca „staturul” Loganului fara un efort financiar prea mare nici peentru uzina si nici pentru client. 

la exterior, schimbarile cele mai vizibile sunt la nivelul farurilor, care acum au semnalizatoarele integrate in partea interioara si nu pe margini, dar la o examinare mai atenta ies in evidenta si semnalizatoarele laterale montate in carcasele oglinzilor retrovizoare in loc de aripi. Nu e mult, dar ajuta la crearea unei ambiante mai elegante, pe care o regasim si la interior. 

Discutiile legate de pozitionarea comenzilor pentru geamuri la noul Logan sunt poate cele mai lungi, iar editia speciala „10 Ani” ofera o rezolvare eleganta pentru cei mai carcotasi dintre noi care nu s-au putut obisnui cu butoanele pozitionate in partea de jos a consolei centrale. Comenzile sunt acum plasate firesc pe manerul portierei atat pentru sofer si pasagerul din dreapta, cat si petru cele doua portiere din spate, butoanele din consola fiind acum folosite pentru deschiderea geamurilor din spate. Vor exista cateva momente de confuzie pentru cei care vin de pe un Logan standard, altfel noua amplasare a comenzilor fiind una logica.

Inca o noutate pentru Logan este si climatizarea automata  ce poate fi achizitionata doar pe modelul aniversar. Comenzile sunt similare cu cele folosite pentru Clio IV, alegera temperaturii dorite facandu-se foarte simplu cu ajutorul unui buton rotativ.

Inca o data, sistemul de navigatie cu ecran tactil s-a dovedit la inaltime, iar coneziunea USB si-a facut foarte bine treaba, desi se afla destul de sus.

Motor si Cutie de Viteze

Logan „10 ani” poate fi achizitionat fie in varianta 1,2 litri 75 CP, fie 1,5 DCI tot de 75 CP. Asadar, puterea este aceeasi pentru ambele motorizari, insa noi am testat versiunea cu cea mai mare priza la public, adica turbo-diesel.

Cu un pachet de performante decent si perfect adaptat publucului caruia i se adreseaza, motorul 1,5 DCi a reusit sa ne suprinda cu un consum mediu situat sub 5l/100 km si cu o antifonare foarte buna pentru acesta gama de pret. La accentuarea senzatiei de confort contribuie si cutia de viteze cu cinci trepte ce are o etajare evident orientata catre reducerea consumului de combustibil.

Dinamica si Performante

Dacia Logan s-a remarcat in special prin calitatea suspensiilor care reusesc sa faca fata drumurilor din Romania, caracteristuca pastrata si de noul model. Comportamentul pe viraje este sigur atata timp cat aderenta pneurilor nu este abuzata, lucrurile fiind similare si in cazul franarilor. Cei obisnuiti cu un stil de condus mai sportiv nu vor aprecia balansul masinii dat de suspensia prea moale, insa in conditi „normale” toti cei prezenti la bord vor aprecia felul in care sunt absorbite denivelarile. Antifonarea care tine la distanta zgomotul motorului face o treaba foarte buna si in cazul sunetelor provenite de la suspensie si trenul de rulare.

Concluzie

Ca de obicei, Dacia reuseste sa lanseze pe piata un model „fara concurenta” si de acesta data urcand putin stacheta prin dotari pe care cu siguranta nu te-ai astepta sa le vezi pe un model de buget. Sunt si cateva lucruri care nu ne-au placut, cum ar fi pozitia la volan si lipsa de „vigoare” a motorului diesel de 75 CP, insa pentru un model care trebuie sa ofere totul pentru un pret cat mai mic, Logan „10 ani” este fara indoiala cea mai buna oderta, indiferent de motorizare.

{gallery}Dacia Logan 10 Ani{/gallery}

Share

Leave a Reply

fifteen + 5 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373