Teste

Un SUV in salopeta – Test cu Nissan Navara 3.0 dCi V6

De 25 septembrie 2013No Comments
; ; ; ;

Nu putem spune ca segmentul pick-up-urilor este unul lipsit de viata, din contra! Producatorii care vor sa aibe un cuvant de spus aici trebuie sa aibe in vedere ca piata dedicata acestor vehicule este impartita in doua categorii extrem de diferite. Iar atunci cand trebuie sa faci o masina buna si pentru santier si pentru drumetii, lucrurile se pot complica destul de usor.

Solutia in aceste cazuri este diversitatea gamei si posibilitatile de personalizare puse la dispozitie, pentru ca aici este cheia trecerii barierei dintre utilitar si lifestyle. Nissan parca a inteles cel mai bine ce trebuie sa faca pentru a acoperi si acesta a doua categorie, deloc neglijabila, a celor ca isi cumpara un pick-up 4×4 pentu a calarii mntii, eventual cu un ATV in bena.

Design / confort

Secretul pentru care acest Navara este perfect ca masina de vacanta se afla sub capota. Motorul diesel V6 de trei litri de aici furnizeaza nu mai putin de 231 CP, adica dublu fata de valoarea normala pentru o utilitara de acest fel. Puterea este impresionanta si pe hartie si in viata reala, iar faptul ca acest motor este total nepotrivit pentru o utilitara ne convinge inca o data ca Nissan a luat foarte in serios acea categorie de clienti despre care vorbeam mai sus.

Cum spuneam, este absurd sa vezi o astfel de masina carand echipamente de colo colo pe un santier si avand sub capota un motor de 231 CP. Dar cand mergi la munte pe serpentine? Ei bine, intr-un astfel de scenariu se potriveste foarte bine Navara V6. Daca privesti acest model din perspectiva unei utilitare vei avea dureri de cap. Nimic nu se potriveste cu caietul de sarcini. Motorul e prea mare, consuma mult iar taxele pentru motorizarea asta cam sar calul. In schimb furnizeaza 231 CP de care nu ai nevoie, ca s nu mai luam in calcul si pretul de achizitie care ne duce cu gandul la SUV-urile full-size.

Designul nu tradeaza neaparat caracterul „razboinic” al acestei masini, elementele care o diferentiaza de surorile din clasa muncitoare fiind discrete si putine, in  esenta  jantele din aliaj si barile de pe acoperis fiind cele care ies cel mai mult in evidenta . Nissan nu a incercat sa ascunda caracterul utilitar al masinii, ar fi  fost si pacat, insa a reusit sa dea o tenta „premium” unui segment care are ca scop fiabilitatea si eficienta.

Nissan Navara V6 poate fi folosit fara probleme ca masina de vacanta, ofera suficient loc pentru cinci pasageri si un confort peste medie, insa daca nu vrei sa-ti ploua pe bagaje, bena trebuie inchisa. Iar acest accesoriu cumparat separat va mai adauga la pretul total o suma nu tocmai neglijabila.

Motor / Cutie de viteze

Motorul V6 diesel este “atractia” primcipala in acest caz. Cei 231 CP fac masina sa fie foarte sprintena si ofera reprize remarcabile pentru o utilitara. Dar, pe langa performante, mai este un element care incanta la fiecare accelerare si anume sunetul motorului. Cei sase cilindri lasa impresia ca sub capota se afla o uzina care lucreaza la capacitate maxima cand apesi pedala de acceleratie.

Evident, cel mai placut mod de a te bucura de motorul V6 este cand ai la dispozitie o cutie de viteze automata. Nissan nu s-a zgarcit si a montat una cu sapte trepte. Daca vrei neaparat, poti schimba treptele si manual, dar in general nu este nevoie deoarece motorul este suficient de puternic pentru a ascunde capriciile cutie de viteze automate. Exista insa un mod sport care poate fi de ajutor cand masina este incarcata, sau poate fi folosit pentru a accelera pana la 100 km/h in 8,9 secunde. Denumirea sport nu este chiar corect aleasa in acest caz, insa reuseste sa “stoarca” mai tare motorul fara a trece cutia in modul manual.

Dinamica / Performante

Nissan Navara V6 este un SUV in salopeta. Platforma comuna cu Pathfinder imbina caracterul utilitar cu confortul, mix de care beneficiaza ambele modele. O data urcat la volanul Navarei poti sa uiti ca masina are bena, pentru ca se comporta si este echipata ca un SUV. Doar sasiul ramane sa ne aminteasca de originea acestei masini, atunci cand drumul devine mai denivelat.

Cu 9,8 secunde pana la 100 km/h, Nissan Navara V6 poate fi considerat un pick-up rapid. Viteza maxima de 200 km/h este posibila datorita cutiei de viteze cu sapte trepte si da bine pe hartie. In realitate, asta inseamna ca pe autostrada Navara poate mentine o viteza de croaziera peste cea a pick-up-urilor cu motoare “conventionale”, adica merge fara probleme la 140-150 km/h.

Concluzie

Nissan Navara V6 ofera performante superioare pentru o utilitara, motiv pentru care reuseste sa concureze fara probleme cu modele din categoria SUV. Cu un pret de plecare de 46.890 de euro, modelul japonez nu poate fi considerat ieftin, insa daca va place stilul si nu vreti neaparat motorul de 231 CP, puteti achizitiona versiunea de baza care are un pret de 28.590 de euro, pentru care veti primi motorul 2.5 dCi de 144 CP.

Performantele, dotarile si pretul recomanda acest model ca o alternativa originala pentru un SUV, iar lipsa spatiului de incarcare inchis este compensata de performante off-road superioare. 

 {gallery}Nissan Navara V6{/gallery}

Share

Leave a Reply

16 − 15 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373