Descuierea automata a portierelor atunci cand ne apropiem de masina este o functie extrem de utila, insa inlesneste accesul in masina nu numai pentru proprietar ci si pentru eventualii hoti aflati in preajma.
Conform unui studiu prezentat de Roel Verdult si Baris Ege la conferinta de securitate USENIX ce a avut loc in Washington, D.C, unele transpondere folosite pentru deblocare motorului atunci cand cheia potrivita se afla intr-un anumit perimetru au cateva „scapari” de securitate care permit reducerea numarului de combinatii posibile la doar 196.607, dupa interceptarea a doar doua comunicatii radio intre cheie si imobilizatorul motorului. Asta inseamna ca un hot poate porni masina in mai putin de jumatate de ora.
Mai inetresant este faptul ca producatorii de automobile au descoperit aceasta vulnerabilitate inca din 2012, insa dezvoltatorii sistemului in cauza, Megamos Crypto, au fost dati in judecat pentru a impiedica publicarea rezultatelor. Imobilizatorul Megamos Crypto este unul dintre cele mai raspandite, fiind folosit in specia de grupul Volkswagen pentru marcile Audi, Porsche, Bentley si Lamborghini, iar remediaerea problemei ar insemna inlocuirea atat a cheii cat si a cipului de imobilizare, adica o operatie destul de costisitoare.