
Chiar daca mai avem de asteptat pana vom vedea cea de-a sasea generatie a berlinei germane, cateva zvonuri ne indica de pe acum ce solutii tehnice vor fi a adoptate.
Urmatoarea generatie a Seriei 5 va fi construita pe o noua platforma denumite “35up” ce va suporta atat tractiunea spate cat si xDrive si va fi compatibila cu toate modelele seriilor 3, 5 si 7.
Aceasta va fi realizata din otel, aluminiu si carbon si va fi cu aproximativ 80 kg mai usoara decat actuala generatie. Nivelul maxim va fi atins de viitorul M5 care va fi cu 180 km mai usor, in situatia in care puterea va creste cel mai probabil pana la 600 CP. Avand in vedere reducerea de greutate, sunt putine sanse ca urmatorul M5 sa primeasc tractiune integrala.
Pentru a reduce costurile de productie, BMW va forma gama de motoare din cilindri de 500 cmc. Astfel, motoarele de trei litri in sase cilindri si cele de doi litri in patru vor imparti 60% dintre componente. Tot din acesta cauza varianta de intrare in gama va avea un motor diesel de 1,5 litri in trei cilindri ce va produce 150 CP, urmand sa fie comercializata sub numele 518d.
Gama diesel va continua cu modelele in patru cilindri de doi litri, 520d si 525d, iar pentru zona de top vom avea cunoscutele variante 530d si 535d, insa cu puteri mai mari de 286 CP, respectiv 333 CP.
Pentru fanii motoarelor pe benzina vor fi disponibile versiunile 530i cu 333 CP si 540i, care va furniza 375 CP, urmate de noua generatie M5 care va ridica stacheta la aproape 600 CP.
In materie de dotari viitoarea Serie 5 va aduce cateva lucruri noi care ne vor apropia si mai mult de masinile autonome si anume un pilot automat adaptiv capabil sa depaseasca si sa schimbe benzile de mers.