Teste

Vengarismatic – Kia Venga (test-drive)

De 8 ianuarie 2011No Comments

Pentru un MPV de clasa mica, Venga nu vine doar cu un design simpatic, ci si cu o abordare noua pentru acest segment. Interiorul spatios si dotarea generoasa, alaturi de pretul atractiv, pot constitui avantaje pertinente chiar si pentru fanii declarati ai clasei compacte. Avand in vedere ca segmentul B este in crestere, sunt sanse ca Venga sa pluseze la capitolul popularitate si prin prisma acestui context?

Exterior 


Kia aduce o noua abordare in portofoliul de segment B, dupa Rio si Soul. Aceasta poarta numele de Venga si se afiseaza sub forma unui MPV de clasa mica. Prima calitate pe care o etaleaza Venga este reprezentata de design. Caroseria intr-un volum, bine proportionata, este completata de elemente estetice conservatoare si moderne in acelasi timp. Acesta este primul avantaj cu care modelul coreean se prezinta pe piata: faptul ca, din punct de vedere al atractivitatii arhitecturii exterioare, nu vizeaza o anume categorie de varsta in randul cumparatorilor. 
Un contraexemplu poate fi Soul, al carui aspect nonconformist poate fi perceput in diferite moduri, in functie de gusturi. Pe Venga, insa, il place marea majoritate a persoanelor cu care interactioneaza.

http://www.youtube.com/watch?v=QPyKnizvuew

Interior

Ceea ce din exterior pare a fi o masina de dimensiuni mici, in interior surprinde placut cu un spatiu util apropiat de cel al unui model compact. Iar surplusul de lumina naturala, permis de plafonul panoramic, creste la randul sau valorile habitaclului. Habitaclul este foarte bine gestionat, astfel ca atat pasagerii din fata, cat si cei ai banchetei, nu se pot plange de disconfort la drum lung. 

Iar acest detaliu nu influenteaza negativ, asa cum ar fi de asteptat, volumul total al portbagajului. Dublu etajat, acesta din urma rezerva un volum de 440 de litri pentru depozitare (1.253 litri cu bancheta rabatata). O valoare mai mult decat suficienta pentru necesarul unei calatorii. Sa nu uitam ca fratele „compact” cee’d, in varianta cu cinci usi, dispune de 340 de litri. Designul de interior constituie un alt aspect placut. Atent studiat si dezvoltat, bordul lui Venga include elemente de design si de functionalitate pe care le astepti de la un model de clasa superioara. Acestora li se adauga o pozitie de condus corecta, agreata atat de femei, cat si de barbati. Materialele utilizate in interior au, per total, o calitate mai mult decat satisfacatoare. Sunt prezente si cateva plastice ceva mai dure, insa calitatea generala a fabricatiei aminteste chiar de marcile auto germane.

Motorizare

Propulsorul diesel testat, 1.4 DSL, Euro 5, este actionat de o transmisie manuala cu sase rapoarte si produce 90 CP la 4.000 rpm si 220 Nm la 1.750-2.750 rpm. In aceasta varianta de motorizare, Venga nu este un performer, ci un automobil corect, capabil sa duca la bun sfarsit toate atributiile pentru care a fost construit. Demarajul de la 0 la 100 km/h necesita 14,5 secunde, iar viteza maxima constructiva este de 167 km/h.

Masa totala este de aproximativ 1,3 tone, iar cifrele declarate de consum sunt urmatoarele: 5,2 l/100 in mediul urban, 4 l/100 km in extraurban si 4,5 l/100 km in regim mixt. Daca valoarea consumului urban este variabila, in functie de trafic, consumul extraurban, pe drumuri nationale si europene, este apropiat de cel declarat de producator. Pe autostrada, la o viteza de 130 km/h, Venga are nevoie de circa 7 l/100 km. Motorul este suficient de elastic, iar cuplul consistent asigura efectuarea depasirilor fara emotii. Nivelul de zgomot se face simtit in special la turatii mari, dar nu este deranjant la viteze de croaziera.

Preturi si dotari

Pretul de pornire pentru Kia Venga, in varianta 1.4 GSL (benzina) Motion este de 12.802 Euro (TVA inclus), in timp ce pretul de pornire pentru motorizarea testata, 1.4 DSL 90 CP, echipare Motion este de 14.719 Euro (TVA inclus). Modelul testat are echiparea Fever, 18.719 Euro (TVA inclus), iar diferenta de pret este justificata de o serie generoasa de dotari standard. Printre cele mai importante dotari ale modelului testat se numara volan reglabil pe doua axe, oglinzi exterioare electrice, incalzite si pliabile, proiectoare, jante din aliaj 17 toli, frana de mana cu buton, plafon panoramic semiretractabil, tapiterie mixta piele+stofa, volan si schimbator in piele, scaune incalzite, degivrare parbriz, buton Start/Stop motor, pilot automat, limitator de viteza, geamuri electrice fata+spate, asistenta parcare cu senzori si camera vedere spate, climatronic, airbag-uri frontale, laterale si tip cortina, sistem multimedia audio+navigatie cu ecran tactil, ESP si conexiune USB/iPod/Bluetooth. 

Verdict 

Inca de la prezentarea primei variante cee’d am vorbit despre potentialul Kia in ceea ce priveste cresterea valorilor marcii, cat si despre oportunitatea de a atrage clientii, prin simpla reteta de a ii pune pe primul loc. Succesul inregistrat atunci de cee’d se oglindeste in portofoliul actual de modele. Si-au facut aparitia modele noi sau variante complet revizuite ale celor deja existente, care prezinta o schimbare totala de atitudine din partea constructorului. Din aceste categorii fac parte Soul, Sorento, Sportage si, mai nou, Venga. Iar Kia nu se va opri aici. Am invatat asta in urma cu cativa ani, dupa primii pasi pe care i-am facut vizitand uzina Kia din Zilina, Slovacia. Care este cuvantul care caracterizeaza cel mai bine aceasta uzina? Viitor.

Share

Leave a Reply

one × 4 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373