Stiri

Versiunea europeana a noii Kia Sportage vine cu motorizari PHEV

De 1 septembrie 2021No Comments
; ; ; ;

Este prima oara in cei 28 de ani de existenta ai modelului Sportage – ajuns acum la a cincea generatie – cand Kia dezvolta o versiune special dedicata Europei. Noul model foloseste platforma N3 a grupului Hyundai-Kia, fiind mai compact decat versiunea destinala celorlalte continente. Astfel, noul Sportage are 4.515 mm lungime, 1.865 mm latime si 1.645 mm inaltime, in vreme ce ampatamentul masoara 2.680. Comparativ cu generatie trecuta, cresterea dimensionala este foarte mica, de ordinul a cativa centimetri, insa modificarile aduse deopotriva partii frontale si posterioare sunt spectaculoase.

Noua semnatura luminoasa domina grila, nasul de tigru are acum dimensiuni mai mici, facand loc unui calandru imens. La fel si spatele, a fost modificat substantial, cu noi stopuri, inrudite cu cele folosite de electrica EV6. Pe lateral, detaliul care ar trebui punctat este mutarea oglinzilor retrovizoare, de pe rama montant, pe panoul portierei. Desi nu se vede, portbagajul a evoluat mai mult decat dimensiunile caroseriei comparativ cu modelul inlocuit, de la 503 la 591 de litri.

Fata de versiunea globala, modelul european are cateva modificari exterioare, cea mai vizibila fiind la nivelul montantului C, de unde a disparut geamul lateral suplimentar. De asemenea, bara de protectie spate are un design schimbat, iar echiparea GT-Line propunec plafon negru. Habitaclul este dominat de display-ul curbat, format din doua ecrane de 12,3 inci, cu multe butoane tactile, care isi pot schimba comenzile, in functie de modul selectat de sofer. Au ramas si cateva taste fizice, grupate in jurul schimbatorului de viteze rotativ. Tot acolo se afla si butonul pentru pornirea/oprirea motorului. Sub capota isi face aparitia, in premiera pentru Sportage, o unitate PHEV, formata dinn motorul termic 1.6 T-GDI si 180 CP si un motor electric de 66,8 kW, alaturi de o batarie de 13,8 kWh. Combinatia sistemului de propulsie ofera o putere totala de 265 CP.

Exista si o versiune HEV de 230 CP, pe baza aceluiasi 1.6 benzina, la care motorul electric are 44,2 kW iar batreia doar 1,49 kWh. Se mai adauga doua versiuni mild hybrid, de 150 CP si 180 CP, respectiv dieselul de 1.6 litri, in versiuni de 115 CP si 136 CP. In functie de motorizare si echipare, motoarele se port asocia fie cu o transmisie manuala cu sase trepte, fie cu automata 7DCT, cu doua ambreiaje, in vreme ce tractiunea integrala ramane in continuare disponibila pentru anumite versiuni. O alte premiera pentru o reprezinta noile moduri de condus integrate in sistemul Terrain Mode: Drive, Comfort, Eco si Sport. La noutati se mai adauga  suspensia controlata electronic (ECS) cu control in timp real al amortizarii.

Share