Blog

“Viata este un cadou”

De 16 octombrie 2013No Comments

Cei care nu iubesc automobilul nu vad nici un scop in cursele de masini, de oricare tip ar fie le, si nu dureaza mult pana cand apare inevitabila concluzie, „oamenii astia n-au ce face”. Noi, ceilalti, putem citi printer randurile unei curse si suntem lipiti sufleteste de un anume pilot, cu care impartim bucuria sau dezamagirea tur dupa tur.

Pasiunea nu are in general nevoie de nici o justificare, iar in motorsport intesistatea este aceeasi, indiferent de care parte a piturilor te afli. Insa chiar si pentru cei care au automobilul in sage este destul de greu sa inteleaga ce inseama riscurile meseriei de pilot. Cei care au avut nesansa sa fie implicati intr-un accident serios, sau care au trecut milimetric pe langa moarte au idee despre ce este vorba, dar din fata televizorului riscul este vazut ca o provocare, si nu este deloc asa.

La inceputurile curselor cu motor, care au aparut aproape o data cu automobilul, a existat doar riscul. Siguranta era un cuvant care inca nu se inventase pentru cursele de masini si numai numarul victimelor, atat din randul pilotilor cat si al spectatorilor, au impus o schimbare. In zilele noasre, nivelul de siguranta oferit de masinile de curse este extreme de ridicat. Fie ca vorbim de Formula 1 sau raliuri, rar se intampla ca in urma unui accident sa fie nevoie cu adevarat de interventia medicilor, exceptiile exista desigur, dar prin comparative cu anii de inceput sunt foarte rare. Cu toate acestea, natura ne aduce din cand in cand aminte ca nu ne putem proteja de noi insine.

Anul 2013 s-a transformat in unul trist pentru motorsport cand pilotul britanic Sean Edwards a pierit la doar 26 de ani intr-un tragic accident in Australia, in timp ce se afla pe locul din dreapta pe post de instructor, la nici o saptamana dupa ce Maria de Villota, pilot de teste pentru echipa Marussia, a fost gasita moarta intr-o camera de hotel din Sevilia.

Felul in care au murit cei doi ne da de gandit despre modul in care natura “regleaza conturile”, pentru ca de Villota, in varsta de 33 de ani, tocmai se recuperase dintr-un accident aproape fatal din 2012 si se afla in Spania pentru o prezentare inaintea lansairi autobiografiei “La vida es un regalo” (Viata este un cadou).

Sean Edwards a murit pe locul din dreapta in timpul unei sesiuni de training pe circuitul Queensland Raceway, dup ce soferul in vasrta de 20 de ani a scapat masina de sub control. In urma inpactului, Porsche-ul in care se aflau a luat foc, iar in ciuda faptului ca Edwards a fost scos in cele din urma din masina, acesta a murit din cauza ranilor. Coincidenta sau nu, tatal sau, Guy Edwards, este cel care in 1976 pe Nurburgring il salva pe Niki Lauda din masina de curse in flacari, iar Sean a jucat rolul acestuia in filmul lui Ron Howard, Rush.  Sean Edwards era pilot in Porsche Mobil 1 Supercup si Porsche Carrera Cup Deutschland, iar in mai anul acesta a castigat, alaturi de Bernd Schneider, Jeroen Bleekemolen si Nicki Thiim cursa de 24 de ore de la Nurburgring.

Share

Leave a Reply

five × one =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373