HighlightStiri

Viitoarul Qashqai, cu mild hybrid si tehnologie e-Power, vine in 2021

De 13 noiembrie 2020noiembrie 16th, 2020No Comments
;;;;;

Cea de-a treia generatie Qashqai va intra la vanzare in 2021, la sapte ani de la lansarea actualului model, care s-a vandut in peste un milion de exemplare. Nissan se afla pe ultima suta de metri cu setarile finale, prototipurile fiind deja in teste pe drumurile publice.

Noul Qashqai este primul model care va folosi in Europa platforma CMF-C a Aliantei. Dimensiunile caroseriei vor fi asemanatoare, Nissan considerand ca sunt “chiar ceea ce trebuie”, aducandu-se insa o reducere a masei proprii. 

Spre exemplu, noul model va avea, in premiera, hayon din materiale compozite, care salveaza 2,6 kg, in vreme ce portierele, aripile fata si capota sunt din aluminiu si contribuie la “usurarea” caroseriei cu inca 21 kg. Per total, caroseria noului Qashqai este cu 60 kg mai usoara si cu 41% mai rigida decat a actualei generatii.

Versiunile 4×2 si cu jante pana la marimea de 19 inci, inclusiv, vor avea suspensie spate cu bara de torsiune, in timp ce modelele 4×4 si cu jante de 20 de inci vor avea punte spate multibrat

In ceea ce priveste motorizarile, Qashqai va oferi la momentul debutului doua optiuni: 1.3 benzina mild hybrid, de 140 CP sau 157 CP, cu transmisie manuala sau CVT, respectiv tractiune fata sau integrala si o varianta denumita e-Power, de 190 CP, cu trcatiue fata.

Este prima data cand tehnologia e-Power este oferita in Europa, pentru ca este deja prezenta in Japonia. Pe scurt, este vorba despre un motor termic si unul electric, cel cu ardere interna functionand exclusiv ca generator pentru a produce energia electrica.

Noua generatie va marca un pas mare inainte in ceea ce priveste sistemele de asistenta a condusului. Vor fi disponibile pachetul ProPilot cu Navi-Link, care, cu ajutorul navigatiei a senzorilor si camerelor video va oferi masinii capacitate de rulare semiautonoma, inclusiv cu functie stop&go in trafic. Mai sunt prezente functii precum evitarea schimbarii benzii daca o masina se afla in unghiul mort (Intelligent Blind Spot Intervention), protectie la acrosaje laterale (Flank Protection) si la mersul inapoi (Rear Automatic Emergency Brake).

Share