Regulamentul FIA impune construirea unei serii de cel putin 2.500 de exemplare pentru omologarea unei masini de WRC. In teorie suna promitator, insa elementele care trebuie sa se regaseasca pe ambele masini sunt putine, in cazul de fata versiunea de strada avand in comun cu masina de curse doar numele si culoarea.
Chiar daca in comparatie cu versiunea WRC noul Polo nu este la fel de performant, avand un motor de 2.0 l si 220 CP in loc de 1,6 l si 300 CP, printre modelele sport ale constructorului german reuseste sa se impuna cu performante mai bune decat Golf GTI si similare cu Golf GTI Performance.
Demarajul pana la 100 km/h se realizeaza in 6,4 secunde iar Polo R WRC este capabil de o viteza maxima de 243 km/h. Transmisia se face doar pe rotile din fata prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu sase trepte. Aderenta optima este asigurata de un diferential blocabil electronic.
Cele 2.500 de exemplare Polo R WRC au un pret de 33.500 de euro in Germania, pentru care constructorul ofera scaune sport cu inscriptia WRC, jante de aliaj cu diametrul de 18”, faruri bi-xenon, climatizare automata si sistem de navigatie. Nu exista optiuni de culoare pentru acest model, toate masinile fiind vopsite ca cea din imagine. Livrarile vor incepe la sfarsitul acestui an.