Tehnologia folosita in baterii, de care depinde viitorul automobilelor electrice, nu a evoluat conform asteptarilor, iar problemele legate de volum si greutate dau in continuare batai de cap contructorilor.
Proiectul finantat de UE include noua participanti, dintre care Volvo este singurul producator de automobile, si are ca scop gasirea de solutii alternative la bateriile conventionale care echipeaza in acest moment masinile electrice si hibrid.
Rezultatul este un nou material realizat din carbon, rasini si “nanostructuri de baterii si condensatori” care poate fi modelat pentru a lua locul componentelor de caroserie ale unui automobil, acestea devenind astfel unitati de stocare pentru energia electrica.
Pana acum, noul materia a fost folosit la confectionarea capotei portbagajului si a suportului pentru roata de rezerva a unui Volvo S80 experimental, reducand greutatea masinii si eliberand spatiul util.
Volvo sustine ca doar capota portbagajului poate tine locul unei baterii conventionale de 12V, iar daca acest material ar fi folosit pentru un model aelectric, ar reduce greutatea acestuia cu 15%.