Schimbarea radicala de atitudine a constructorului suedez fata de motoarele aflate pe nodelele sale a starnit o mica revolutie care va elimina din oferta toate propulsoarele cu cinci, sase si opt cilindri.
Pentru a le inlocui, Volvo a pregatit o noua generatie de motoare diesel si pe benzina in patru cilindrii cu capacitatea de doi litri. Denumite DRIVE-E, acestea vor oferi diverse puteri, in functie de turbocompresorul care este montat, si vor fi folosite pentru a propulsa o gama larga de modele, de la automobile compacte economice pana la cele sport, unde vor oferi performate similare cu ale unui motor V8.
Noile propulsoare pot fi cuplate la un sistem hibrid cu tractiune fata sau integral, in functie de model, si pot fi echipate ccu cutii de viteze manuale cu sase trepte sau o noua cutie automata cu opt trepte.
Motoarele diesel vor avea puteri cuprinse intre 120 CP si 230 CP, iar noul sistem de injectie i-Art, care aduce un consum de combustibil scazut, este prezent pe versiunea D4 care produce 181 CP.
Cei care prefera motoarele pe benzina vor avea la dispozitie ca model de start varianta de 140 CP, modelele de top fiind T5 cu 230 CP si T6 cu 300 CP, acestea vand, pe langa turbo, si un compresor mecanic care ajuta la turatiile joase.