
Volvo schimba din radacini strategia de marketing cu o abordare care a fost denumita „Volvo Way to Market”. Repozitionarea marcii scandinave detinute de chinezi va mari bugetul alocat campaniilor de marketing dar si distribuirea lor.
Cea mai importanta noutate o reprezinta intentia companiei de a vinde masini online in intreaga lume. Aceasta abordare nu va duce la restructurarea retelei de dealeri dar va insemna abordarea directa a clientului, prin intermediul internetului. Volvo nu a oferit inca detalii, insa e clar ca masinile comandate online vor fi livrate tot prin reteaua traditionala de distributie.
Volvo a testat piata de vanzari online cu Special Edition XC90, editie speciala vanduta integral in 47 de ore. Dintre alti producatori auto, Tesla Motors a mai sondat, de asemenea, aceasta maniera de a aborda direct clientul iar BMW si Ford au de gand sa o faca in anumite regiuni. Implicarea serioasa in mediul online face ca marca suedeza sa renunte la majoritatea saloanelor auto internationale.
Mai precis, Volvo a anuntat deja ca va participa doar la Geneva, Shanghai, Beijing si Detroit. Noua strategie prevede taierile unor sponsorizari pe care compania le desfasoara cu exceptia Volvo Ocean Race.